Primul Suhoi care nu merge la razboi

Primul Suhoi care nu merge la razboi

Superjet 100 este primul avion civil care va iesi miercuri din uzina de la Komsomolsk.

Prima aeronava cu reactie Superjet 100, produsa de compania ruseasca Avioane Civile Suhoi, va vedea, miercuri, lumina zilei.

Avionul va iesi pe portile uzinei unde este asamblat din orasul Komsomolsk-pe-Amur, situat in estul Rusiei.

Acest avion, produs in doua variante, 75 si 95 - una avand capacitatea maxima de 78 de pasageri, iar cealalta, de 98 de pasageri -, va fi testat pentru prima data intr-un zbor ce este programat sa aiba loc pana la sfarsitul anului, potrivit unor surse din industrie, citate de AFP. Primele aparate de zbor din aceasta serie urmeaza sa fie livrate abia la finele lui 2008.

Dupa caderea Zidului Berlinului, grupul rus, specializat anterior in constructia avioanelor militare, a definitivat proiectul primului avion civil rusesc cu care isi propune sa patrunda si sa ocupe un loc important pe piata occidentala.

Strategia succesului

Mai mult chiar, autoritatile ruse sunt optimiste, propunandu-si ca Suhoi Superjet sa detina, pana in 2024, peste 10a din piata aeronavelor pentru pasageri din intreaga lume.

Pentru succesul acestui plan, rusii au ales sa apeleze la aliante industriale cu mari companii din Vest, cum ar fi americanii de la Boeing - pentru consultanta in dezvoltare si marketing, francezii de la Thales - pentru aeroelectronica, sau de la Safran - pentru constructia motoarelor.

Experienta nefericita a esecurilor suferite in Occident cu avioanele sovietice destinate pasagerilor Tupolev si Iliusin i-a determinat pe rusi sa cedeze, in luna iunie a acestui an, 25% din capitalul Avioane Civile Suhoi companiei italiene Alenia, ce face parte din Grupul Finmeccanica.

In august, cele doua companii asociate au infiintat un joint venture, Superjet International, cu sediul la Venetia. Sarcina acestuia este sa promoveze vanzarile aeronavelor pe pietele europeana si americana, care sunt impartite in prezent intre Embraerul brazilian si Bombardierul canadian.

100 de comenzi in 2007

Mihail Pogosian, directorul general al companiei Avioane Civile Suhoi, estimeaza ca, pana la incheierea anului in curs, comenzile pentru Suhoi Superjet 100 vor ajunge la 100 de unitati.

In prezent, compania are 71 de comenzi ferme, majoritatea provenind din partea firmelor rusesti de transport aerian Aeroflot si Siberian Airlines. Primul contract pentru Superjet in strainatate a fost incheiat cu ItAli Airlines, in cadrul ultimului salon aeronautic de la Bourget (in apropiere de Paris), in luna iunie. Conform contractului, rusii urmeaza sa livreze zece aparate de zbor intre 2009 si 2011.

CONCURENTA

Suhoi Superjet in Europa, SUA si China

Intentia inginerilor care au proiectat Suhoi Superjet 100 a fost sa creeze un aparat de zbor care sa reprezinte un concurent serios pentru liderii pietei occidentale: Bombardierul canadian si liderul brazilian Embraer.

La un pret de aproximativ 28 de milioane de dolari bucata, „Superjet este cu 15% mai ieftin decat Embraer, iar dupa caracteristicile sale, este cu 10%-15% mai bun”, sustine Anatoli Mejevov, directorul regional pe zona Asiei al Avioane Civile Suhoi, citat de RIA Novosti.

Pe langa Europa si Statele Unite, noile aeronave de pasageri rusesti vizeaza si piata din China. Companiile aeriene chinezesti s-au aratat interesate de avionul civil al holdingului rusesc. Contractul cu acestea poate fi incheiat in 2008, primele avioane urmand sa fie livrate din anul 2010, potrivit lui Mejevov.

Ne puteți urmări și pe Google News