Primul drive-test cu o limuzină Rolls-Royce Ghost în România

Primul drive-test cu o limuzină Rolls-Royce Ghost în România

EXCLUSIVITATE. Numai 2.000 de limuzine Rolls-Royce Ghost şi Phantom ajung, într-un an bun – cum a fost, paradoxal, 2010 – la cei mai bogaţi dintre bogaţii lumii.

Potrivit unui studiu citat de reprezentanţii Rolls- Royce prezenţi ieri în România, în lume există 72.000 de persoane care dispun, în orice moment, de lichidităţi estimate la cel puţin 30 de milioane de dolari. Industria de lux, inclusiv cea producătoare de maşini, există pentru şi datorită acestui grup elitist, care îi include şi pe ce 1.011 miliardari ai planetei.

Rolls-Royce, cel mai cunoscut producător auto de lux, a comercializat, în 2010, 1.500 de limuzine, urmând să mai livreze alte 500, până la finele anului. Vânzările s-au dublat, în comparaţie cu 2009, şi au ajuns la cel mai înalt nivel din 2003, momentul la care Grupul BMW a devenit proprietarul mărcii. Doar în anii ’70 au fost produse mai multe limuzine Rolls-Royce – dar nici atunci mai mult de 3.000 de unităţi pe an.

210.000 de euro, fără taxe şi echipamente opţionale

Ne puteți urmări și pe Google News

E de la sine înţeles că experienţa conducerii unui Rolls- Royce, cu atât mai mult a modelului intrat în portofoliul mărcii chiar în acest an, poate fi fără nicio problemă comparată cu oricare eveniment rarisim din viaţa unui om obişnuit, fie el şi jurnalist auto.

România este una dintre primele ţări din Europa de Est în care Rolls-Royce şi-a prezentat cea mai proaspătă creaţie – limuzina Ghost – iar "Evenimentul zilei" s-a numărat printre foarte puţinele publicaţii care au avut acces la eveniment.

Ghost este fratele mai mic al lui Phantom, limuzina-iaht produsă de Rolls-Royce. Mic este un termen relativ, întrucât atât dimensiunile (5,4 metri lungime, 2,4 tone greutate), cât şi preţul maşinii (210.000 de euro fără taxe şi echipamente opţionale) sunt oricum numai mici nu.

Fiecare maşină este asamblată în 20 de zile

Înainte de a ne preda cheile, englezii sosiţi la Bucureşti au dorit să sublinieze că 80% dintre proprietarii de Rolls-Royce îşi conduc singuri maşina. Poate părea suprinzător, dar numai pentru cineva care nu a condus măcar o dată o astfel de limuzină.

Dincolo de opulenţa inimaginabilă (nu degeaba asamblarea unei singure maşini durează 20 de zile!) şi performanţele demne de un bolid super- sport (565 de cai-putere, 4,9 secunde de la zero la 100 km/h!), se remarcă în primul şi în primul rând o senzaţie unică – uimire amestecată cu neîncredere – pe care, cel mai bine, au descris-o chiar producătorii acestei limuzine incredibile: "o călătorie cu Rolls- Royce poate fi comparată doar cu un voiaj cu covorul fermecat".

Rolls-Royce a inaugurat, în această săptămână, un service oficial în România, singurul din această zonă a Europei. Deocamdată nu se impune şi deschiderea unui showroom dedicat. Clienţii locali ai mărcii sunt aşteptaţi la unul dintre cei 15 dealeri care operează în Europa.