Prima pe "rablă" nu-i mai atrage pe români

Prima pe "rablă" nu-i mai atrage pe români

În lipsa cererii, dealerii auto au renunţat la o parte din maşinile alocate.

Prima de casare de 3.000 de lei oferită prin programul „Rabla“ nu-i mai atrage pe cei care vor să-şi ia maşini. În timp ce datele arată că, în luna iulie, s-a înregistrat un număr-record de maşini secondhand aduse din afara ţării, producătorii încearcă să-şi facă plinul la vânzări prin ofertele puse la dispoziţia celor ce aleg să dea o maşină veche în schimbul uneia noi. Autoturismele cu un preţ în jur de 10.000 de euro nu s-au prăfuit în showroomuri, însă pentru autoturismele de peste 15.000 de euro prima de casare nu reprezintă un mare avantaj.

„Unii dintre dealerii auto au anunţat că renunţă la o parte din maşinile alocate, iar acestea au fost redistribuite către alţi dealeri. Este vorba de dealeri ai mărcilor Citroën, Hyundai, Ford sau Opel“, ne-a declarat Mihai Toti, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu.

În iunie, prima lună de program pe anul acesta, au fost vândute 8.444 de maşini, a mai spus acesta. Loganul, în top

Singurul producător auto care a reuşit să-şi epuizeze numărul de maşini alocate pentru tot anul prin programul de înnoire a parcului auto este Dacia. „Până pe 10 iulie am dat toate cele 3.199 de maşini Logan alocate prin program, iar la sfârşitul lunii am primit suplimentar alte 3.787 de autoturisme. Acestea au fost redistribuite dintre cele la care au renunţat unii dealeri“, a afirmat Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia. Acesta susţine că, per total, pe piaţa auto, programul „Rabla“ a avut o cotă de succes mult mai mică decât anul trecut. „Până acum a mers mai prost. Prima de casare de 3.000 de lei pe care doritorii o primesc în schimbul maşinii casate nu mai este un stimulent suficient“, a mai spus Stroe. Reprezentanţii producătorilor auto susţin însă că vor încerca să epuizeze maşinile puse la bătaie prin „Rabla“ în prima etapă. Volkswagen a primit în prima etapă 1.039 de locuri, iar până în prezent a emis 881 de note de acceptare, reprezentând un grad de îndeplinire de 85%.   La fel, Skoda, din cele 1.591 de maşini alocate a dat 1.417. În privinţa autoturismelor General Motors, s-au vândut mai bine cele Chevrolet (1.500), decât cele Opel (1.300).   O explicaţie ar putea fi faptul că marca Chevrolet oferă modele mai ieftine decât Opel, unele sub 10.000 de euro, precum Spark. În total, statul a alocat în acest an 40.000 de maşini prin „Rabla“. Cea de-a doua etapă a programului va demara la sfârşitul lui septembrie.

TAXA PUNE FRÅNĂ

Vânzările de maşini noi stagnează Producătorii auto nu se mai pot lăuda cu vânzări-record de maşini noi pe piaţa din România, ca anul trecut. Dacă vechea formă a taxei auto încuraja vânzările de automobile noi, noua taxă auto, care a intrat în vigoare la 1 iulie, dă un impuls românilor să-şi aducă maşini second-hand. Potrvit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 2,3% în primele şapte luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 171.385 unităţi, în timp ce înregistrările de maşini second-hand s-au dublat, la 112.054 unităţi. În premieră, în iulie au intrat în circulaţie mai multe maşini rulate decât noi. Nici în luna iunie, înainte de intrarea în vigoare a noii variante a taxei, dealerii de maşini nu au avut cereri foarte mari. Vânzările de autoturisme de import au crescut cu doar 12%, în timp ce vânzările de autovehicule autohtone au scăzut cu 14% în comparaţie cu perioada similară a anului trecut.

Ne puteți urmări și pe Google News