PNL a cheltuit peste un milion de euro pe publicitate
- Adam Popescu
- 28 noiembrie 2008, 12:24
După 21 de zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice (IPP) a centralizat toate informaţiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual.
Pentru primele trei săptămâni, analiza arată că PNL a cheltuit 1.180.876 de euro, alianţa PSD - PC 984.377 de euro şi PD-L 875.028 de euro. Aceasta face ca suma totală cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual investită de cei trei mari competitori să ajungă la valoarea de 3.040.281 de euro.
"Faţă de datele anterioare se constată pe măsura apropierii de data alegerilor o accentuare a nivelului cheltuielilor cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual", se arată într-un comunicat al IPP.
Sumele monitorizate reprezintă investiţiile brute. Calculul investiţiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală. Nu este luat în calcul nici un discount, barter etc. Toate preţurile sunt exprimate în EURO şi includ TVA.
Monitorizarea se face pe: 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicaţii periodice şi 15 posturi TV şi 9 posturi de radio.