PETRISOR OBAE: Vesnic locul 3

PETRISOR OBAE: Vesnic locul 3

Stirile de seara ale TVR 1 sunt condamnate sa fie pe locul 3 in clasamentul audientelor.

Si asta nu numai pentru ca la aceeasi ora marile generaliste comerciale, Pro TV si Antena 1, arunca in joc principalul jurnal al zilei, ci si din cauza... canalelor de stiri. Principalele jurnale ale marilor posturi comerciale abunda in stiri cu abordari dramatice. Un studiu recent a aratat ca senzationalul isi face bine loc pe sticla, atat la Pro TV, cat si la Antena 1.

De ce? Este doar setea publicului pentru drama, pentru stiri goale de continut, dar impresionante, probata de celebrele „Stiri de la ora 5”? Explicatia vine si de la canalele de stiri. Vrem, nu vrem, posturile de acest fel au schimbat modul de a face stiri la televiziunile generaliste

. Informatiile sociale si politice sunt intoarse pe toate fetele toata ziua, pana cand, la 19.00, generalistele intra cu principalele jurnale. Invitati, interventii in direct, opinii, nu lipseste nimic. Pana la ora 19.00, telespectatorul avid de stiri stie tot. De ce s-ar mai uita la un program cu aceleasi „noutati”? Abordarea senzationalista este scaparea. Mult mai cu priza la public, stirile atrag. Si capteaza si pentru ca sunt altfel decat ce au vazut telespectatorii toata ziua pe posturile de stiri.

Audientele „Jurnalului” TVR 1 pot fi explicate si prin aceasta prisma. Obligat de statutul de serviciu public, TVR 1 aduce principalele evenimente din social si politic, care au fost dezbatute intens deja, toata ziua, pe Realitatea TV sau pe Antena 3. Nu isi permite sa puna comercialul pe primul loc.

Din punct de vedere al luptei pentru rating, nu exista sorti de izbanda pentru postul public pe jurnalul de stiri. TVR 1 se poate multumi, cel mult, cu recunoasterea calitatii programului, ca produs TV jurnalistic. Acelasi studiu citat la inceput a aratat ca „Jurnalul” are procentul cel mai bun de stiri de interes public.

Sefii TVR se imbata cu apa rece daca au impresia ca, la un momend dat, „Jurnalul” va bate cele doua generaliste in audienta. Si daca TVR vireaza in senzational, meciul este pierdut, pe langa abaterea de la misiunea de serviciu public.

Concurentii (mai ales Pro TV) sunt maestri ai dramei televizate. Pozitionarea „Jurnalului” TVR, ca produs, este una corecta pentru public. Dar si cel mai greu de sustinut. O dovedeste faptul ca nici unul dintre cei sapte concurenti nu a reusit sa obtina postul de redactor-sef la „Stirile” TVR.

Ne puteți urmări și pe Google News