Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a făcut ieri prima plimbare pe podul Basarab, pe jos.
Pentru maşini, pasajul suprateran Basarab va fi funcţional din martie 2011. Lucrările sunt programate să se încheie până la sfârşitul acestui an, iar pentru primele luni din 2011 vor rămâne doar detaliile, a spus Oprescu. "Lucrările la pasaj sunt efectuate în proporţie de 95%. La începutul lui 2011, se va mai lucra la capetele pasajului, pentru a se face legături cu străzile adiacente", a mai spus edilul-şef. Oprescu a precizat că bucureştenii care locuiesc în zona Titulescu vor fi protejaţi de zgomotele produse de traficul pe pasaj cu ajutorul unor panouri antifonice. 100 de ani fără reparaţii "În plus, se va da cu o vopsea care nu a mai fost folosită în România. Va curăţa aerul din jur şi va putea fi vizibilă şi noaptea", au explicat şefii şantierului. Potrivit acestora, pasajul nu va avea nevoie de reparaţii majore 100 de ani, asta dacă este bine întreţinut. Costurile totale ale pasajului se ridică la 160,7 milioane de euro, în care intră şi banii cheltuiţi pentru lucrările la staţia de tramvai aferentă. Aceasta va fi dotată cu scări fixe, lifturi şi scări rulante la nivelul solului, care să permită accesul la şi dinspre staţiile de metrou Basarab şi Gara de Nord. Construit pentru a fluidiza traficul, pasajul suprateran Basarab va face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, în apropierea Gării de Nord, şi Bulevardul Vasile Milea, existând şi bretele de legătură cu Şoseaua Grozăveşti. Lucrările la pasaj au demarat în mandatul de primar general al lui Adriean Videanu, iar circulaţia rutieră în zonă a fost redeschisă parţial la jumătatea lunii septembrie.