Pagani prezintă Huayra, supermodelul de un milion de euro
- Cristian Ionescu
- 26 ianuarie 2011, 14:00
Noul bolid italian Pagani Huayra, care va fi expus, în premieră mondială, la Salonul auto de la Geneva, are o caroserie din fibră de carbon, un motor produs de Mercedes-Benz AMG, care dezvoltă 700 de cai-putere, și portiere cu deschidere verticală, la fel ca un alt supermodel de referință: SLS AMG.
Zonda a murit, trăiască Huayra!
Producătorul de lux italian Pagani a prezentat, astăzi, Huayra, supermodelul care, peste puțin timp, va lua locul legendarul coupe Zonda.
Acestea sunt primele imagini cu spectaculosul Pagani Huayra, model care, fără nicio îndoială, va fi una dintre principale atracțiil la viitoarea ediție, din martie, a Salonului auto de la Geneva.
Dacă este adevărat ce se spune – că Pagani a lucrat șapte ani pentru a pune la punct Huayra – atunci fiecare zi dedicată dezvoltării acestei frumuseți periculoase a fost una care a trecut cu folos.
Aspect electrizant
Aproape că nu există detaliu prozaic la noul bolid Pagani. Începând cu aspectul electrizant și terminând cu prețul exorbitant.
Caroseria a fost modelată din fibră de carbon și titan. Habitaclul este o operă de artă. Potierele uriașe se deschid impresionant pe verticală – soluție tehnică care are șanse să devină regulă pentru modelele de top (vezi și Mercedes-Benz SLS AMG).
Apropo de Benz și, mai ales, de AMG. Huayra reînnoadă relația dintre Pagani şi tunerul oficial Mercedes.
”Bestie” italiană cu ”inimă” germană
În ”bestia” italiană bate o ”inimă” germană. Noul Pagani se bizuie pe un motor V12 biturbo de 6.0 litri, care livrează nu mai puțin de 700 de cai putere şi un cuplu maxim de 1.000 de Nm.
Uriașul agregat este conectat la o transmisie secvenţială cu 7+1 trepte, care canalizează toate resursele disponibile (așa cum scrie la manual) către puntea spate.
Deși nu au fost confirmate oficial, performanțele supermodelului Huayra – vehiculate deja în presa internațională de specialiate – nu pot fi departe de realitate: 3,3 secunde (de la zero la 100 km/h) și 370 km/h – viteză maximă.
Preț exorbitant
Pentru tot acest pachet de vis, producătorul italian solicită o sumă cât se poate de rotundă: un milion de euro.
Dacă vi se trivial de scump și suspectați că, în aceste vremuri mai puțin senine, nu se vor găsi prea mulți dispuși să se despartă de atât bănet, aflați că Pagani a pus piatra de temelie a unei noi fabrici.
Uzina - care va fi terminată în cursul acestui an - a fost gândită tocmai pentru a putea satisface avalanșa de comenzi (așa cum trebuie înțeleasă aceasta, atunci când în discuție intră un supermodel) pe care Pagani o anticipează pentru Huayra. Serios. Fișa tehnică Pagani HuayraMotor: Mercedes-Benz AMG V12 Bi-Turbo (benzină) Capacitate: 5.980 cmc Putere: 700 CP Cuplu: 1.000 Nm Transmisie: spate, 7+1 secvențială Accelerație 0-100 km/h: 3,3 s Viteză maximă: 370 km/h Lungime: 4.605 mm Înălțime: 1.169 mm Lățime: 2.036 mm Ampatament: 2.795 mm Greutate: 1.350 kg Distribuția maselor: 44%-56% față-spate Preț: 1.000.000 euro