Zonda a murit, trăiască Huayra!

Producătorul de lux italian Pagani a prezentat, astăzi, Huayra, supermodelul care, peste puțin timp, va lua locul legendarul coupe Zonda.

Acestea sunt primele imagini cu spectaculosul Pagani Huayra, model care, fără nicio îndoială, va fi una dintre principale atracțiil la viitoarea ediție, din martie, a Salonului auto de la Geneva.

Dacă este adevărat ce se spune – că Pagani a lucrat șapte ani pentru a pune la punct Huayra – atunci fiecare zi dedicată dezvoltării acestei frumuseți periculoase a fost una care a trecut cu folos.

Aspect electrizant

Aproape că nu există detaliu prozaic la noul bolid Pagani. Începând cu aspectul electrizant și terminând cu prețul exorbitant.

Caroseria a fost modelată din fibră de carbon și titan. Habitaclul este o operă de artă. Potierele uriașe se deschid impresionant pe verticală – soluție tehnică care are șanse să devină regulă pentru modelele de top (vezi și Mercedes-Benz SLS AMG).

Apropo de Benz și, mai ales, de AMG. Huayra reînnoadă relația dintre Pagani şi tunerul oficial Mercedes.

”Bestie” italiană cu ”inimă” germană

În ”bestia” italiană bate o ”inimă” germană. Noul Pagani se bizuie pe un motor V12 biturbo de 6.0 litri, care livrează nu mai puțin de 700 de cai putere şi un cuplu maxim de 1.000 de Nm.

Uriașul agregat este conectat la o transmisie secvenţială cu 7+1 trepte, care canalizează toate resursele disponibile (așa cum scrie la manual) către puntea spate.

Deși nu au fost confirmate oficial, performanțele supermodelului Huayra – vehiculate deja în presa internațională de specialiate – nu pot fi departe de realitate: 3,3 secunde (de la zero la 100 km/h) și 370 km/h – viteză maximă.

Preț exorbitant

Pentru tot acest pachet de vis, producătorul italian solicită o sumă cât se poate de rotundă: un milion de euro.

Dacă vi se trivial de scump și suspectați că, în aceste vremuri mai puțin senine, nu se vor găsi prea mulți dispuși să se despartă de atât bănet, aflați că Pagani a pus piatra de temelie a unei noi fabrici.

Uzina – care va fi terminată în cursul acestui an – a fost gândită tocmai pentru a putea satisface avalanșa de comenzi (așa cum trebuie înțeleasă aceasta, atunci când în discuție intră un supermodel) pe care Pagani o anticipează pentru Huayra. Serios.
Fișa tehnică Pagani Huayra
Motor: Mercedes-Benz AMG V12 Bi-Turbo (benzină)
Capacitate: 5.980 cmc
Putere: 700 CP
Cuplu: 1.000 Nm
Transmisie: spate, 7+1 secvențială
Accelerație 0-100 km/h: 3,3 s
Viteză maximă: 370 km/h
Lungime: 4.605 mm
Înălțime: 1.169 mm
Lățime: 2.036 mm
Ampatament: 2.795 mm
Greutate: 1.350 kg
Distribuția maselor: 44%-56% față-spate
Preț: 1.000.000 euro