Începând de marţi, 21 octombrie, clienţii operatorilor de telefonie mobilă vor avea posibilitatea să-şi mute numărul de telefon în altă reţea.
Deşi măsura are menirea de a mări concurenţa în piaţă, impactul asupra bazei de clienţi va fi nesemnificativ, susţin marii operatorii de telefonie mobilă din România, într-o analiză realizată de agenţia de ştiri Mediafax.
„Utilizatorii îşi aleg operatorul de telefonie în funcţie de criterii precum nevoile acestora, calitatea serviciilor, experienţa de utilizare a produselor şi serviciilor, acoperirea reţelei sau atracţia brandului. Prin urmare, nu ne aşteptăm ca portabilitatea numerelor să schimbe preferinţele utilizatorilor“, a declarat directorul general al Vodafone România, Liliana Solomon. Totodată, Dorin Odiaţiu, director de reglementare la Orange România, spună că pe alte pieţe europene numărul total al celor care şi-au portat numerele în şi din alte reţele a fost scăzut. „Este foarte posibil ca în România tendinţele să fie similare cu cele din aceste ţări“, a spus el.
Pe de altă parte, numărul trei în piaţă, Cosmote România, vede în această măsură o bună oportunitate de a mai atrage clienţi din parohiile concurenţilor. „Portabilitatea este oportunitatea Cosmote de a câştiga noi utilizatori. Avem experienţa din Grecia, unde Cosmote este operatorul care a câştigat cei mai mulţi utilizatori prin serviciul de portabilitate“, au declarat reprezentanţii operatorului.
În iunie, Orange a ajuns la 10,1 milioane de clienţi. În aceeaşi perioadă, Vodafone înregistra 9,256 milioane de utilizatori, iar Cosmote 4,642 milioane.