Dupa mai bine de trei decenii, un nume faimos coboara din legenda pentru a reveni in strada.
Nu doar creatorii de haine si accesorii se inspira si fac bani din exploatarea unor idei la moda candva. In ultima vreme, constructorii auto isi asezoneaza ofertele cu modele clasice. Exemple la indemana pentru succese de odinioara fructificate in zilele noastre sunt Mini sau Cinquecento.
Modelul britanic a fost resuscitat de BMW dovedindu-se un succes urias, iar legendarul Fiat 500 urmeaza a reveni in aceasta toamna, firma italiana care se intremeaza dupa o perioada in care a suferit serios avand asteptari mari pentru cel mai mic model al sau. Dupa o absenta de peste trei decenii, Opel GT coboara anul acesta din nou pe sosele. Pregatiti-va sa-l vedeti sau sa-l conduceti si in Romania.
Pus alaturi de legendarul sau precursor, modelul prezentat in premiera la Salonul Auto de la Geneva de anul trecut poate trezi anumite nedumeriri nostalgicilor. Daca aspectele tehnice e firesc sa nu corespunda originalului, e cumva surprinzator ca noua silueta nu aminteste prea mult de legendarul autoturism produs intre 1968 si 1973.
Coupe-ul care a cucerit inimile pasionatilor de masini de odinioara a fost inlocuit cu un roadster autentic. S-a pastrat insa configuratia clasica motor fata (cu patru cilindri)-tractiune spate. Noul GT pare mai degraba urmasul modelului Speedster, aflat in oferta Opel dupa 2000.
Continuator sau nu al legendei, GT este fara indoiala un autoturism cu o puternica prezenta scenica. Indiferent din ce unghi ar fi privit, degaja un aer de masina adevarata, croita pentru cei care pretuiesc mai mult drumul decat destinatia. Datele tehnice o confirma.
Cu un motor turbo care produce 264 de cai-putere si un cuplu de 353 Nm pe o plaja larga de turatii (2.000-5.200), acceleratie 0-100 km/h sub 6 secunde, doua locuri si un portbagaj de doar 157 de litri, cat pentru o geanta cu un rand de schimburi, Opel GT trebuie sa daruiasca bucuria sofatului si nu satisfactia caratului la un pret totusi rezonabil pentru o astfel de masina (30.000 de euro inclusiv TVA, in Germania, prima piata unde este disponibil).
Pe baza de Pontiac Noul GT se construieste pe o platforma comuna cu Pontiac Solstice, un model asemanator pe care General Motors il comercializeaza din 2005 pe piata americana. Interesant este ca desi SUA este patria motoarelor uriase, yancheii au sansa de a alege (in cazul lui Solstice) si o motorizare mai mica.
In oferta, alaturi de unitatea de 2.4 litri, prezenta si pe GT, se gaseste un 2.0 ECOTEC turbo care dezvolta "numai" 177 de cai-putere. O alta optiune absenta la GT - transmisia automata cu cinci rapoarte.
Concurenta rafinata Lista cu decapotabile mici, manevrabile si aratoase nu e prea mare. In general, celelalte optiuni inaintea carora GT ar vrea sa se plaseze au pe capota sigle premium. Alfa Romeo Spider, Audi TT Roadster, BMW Z4 Roadster, Porsche Boxter, Mercedes SLK sunt produse ale unor firme cu staif.
Oferta e completata de modele japoneze precum Nissan 350Z Roadster, Honda S2000 si Mazda MX-5, ultimul fiind roadsterul care detine recordul de vanzari cu peste 750.000 de unitati.
Lumina la manivela Opel a prezentat originalul GT la Salonul Auto de la Frankfurt din 1965. Look-ul spectaculos i-a asigurat modelului fabricat intre 1968 si 1973 statutul de masina-cult. Peste 100.000 de unitati au fost vandute, mai bine pretuite acum fiind cele iesite de pe linia de fabricatie inainte de 1970.
Un aspect tehnic deopotriva indragit si ridiculizat de posesorii unui GT clasic era manivela din habitaclu prin intermediul careia se actionau farurile escamotabile.