Companiile româneşti din domeniul tehnologiilor energetice și de mediu pot aplica pentru o misiune economică în Japonia, anunţă Deloitte. Noua sesiune de aplicaţii are loc în cadrul programului EU Gateway.
Termenul limită este 17 septembrie 2010, iar misiunea economică este programată în perioada 31 ianuarie - 4 februarie 2011.
''În contextul economic actual, firmele românești din domeniul tehnologiilor energetice și de mediu pot beneficia, prin intermediul programului EU Gateway, de tendința la nivel global de creștere a cererii pentru produsele de profil, accesând piețele din Asia'', a declarat Alexandru Bernea, Business Analyst în cadrul Deloitte Consultanță, coordonatorul acestei etape din program.
Programul EU Gateway a fost inițiat de Comisia Europeană. Scopul acestuia este susținerea companiilor din UE în procesul de intrare pe anumite sectoare de înaltă tehnologie și design. Birourile europene Deloitte, împreună cu cele din Japonia și Coreea de Sud oferă suport și coaching pentru companii, din stadiul de aplicare și până la sfârșitul misiunii economice. Nu ştii engleză, stai acasă Procesul de aplicare are două etape. Mai întâi companiile completează un formular exprimându-și interesul față de proiect. Analiștii Deloitte vor determina gradul de eligibilitate al aplicanţilor, iar cei care corespund trec la a doua fază, completând un formular de aplicare.
Întregul proces se desfășoară online, pe site-ul www.eu-gateway.eu, și nu presupune niciun efort financiar din partea aplicantului. Companiile interesate primesc asistență din partea Deloitte de-a lungul întregului proces de aplicare, precum și pe tot parcursul etapelor ulterioare acceptării în acest program.
Reprezentanţii Deloitte atrag atenţia că pentru a fi eligibile companiile trebuie să aibă sediul în UE şi o activitate pe piaţă de cel puţin cinci ani. Companiile trebuie să facă dovada unui portofoliu de cooperare cu companii la nivel internaţional şi să aibă o strategie de afaceri solidă pentru penetrarea celor două pieţe asiatice. În plus, principalii factori de decizie din cadrul companiilor respective trebuie să fie vorbitori fluenţi de limbă engleză.