Gigi Becali s-a scapat cand a povestit despre intelegerea cu Pro TV.
Nu intru in detalii, dar triunghiul de datorii prin care ProTV a ajuns sa plateasca prin materiale editoriale de promovare a latifundiarului din Pipera a fost condamnat deja de patru organizatii media. Explicatia prezentei excesive a lui Becali pe Pro TV a prins contur.
Dincolo de gravitatea situatiei (pe care Pro TV a negat-o, joi, in fata CNA), se nasc o serie de intrebari si in legatura cu alte emisiuni. Nu vorbesc despre Pro TV, ci despre tot ce inseamna piata de televiziune.
Gigi Becali a functionat, fara sa vrea, ca un semnal de alarma. Pentru ca este sambata, o sa vorbesc despre cateva programe specifice tronsonului matinal de weekend: emisiunile auto, cele imobiliare si de amenajari interioare.
Cum, de multe ori, m-am intrebat de ce apare obsedant Gigi Becali in stirile Pro TV, am inceput sa am dubii si in alte situatii, zapand cu ochii inca umflati de somn sambata dimineata. De ce oare mai toate masinile de pe lumea asta sunt perfecte pe TV? De ce trebuie sa inghitim toate eufemismele si metaforele incalcite?
Din pacate, cum nu s-a gasit niciun Becali care sa povesteasca despre dedesubturile programelor auto, acord prezumtia de nevinovatie si, poate, de teama ca advertiserii le vor taia bugetele.
Un exemplu de saptamana trecuta sigur e graitor: sub pretextul unei rubrici despre "Ce masina si-ar alege o femeie", la "Roata de rezerva" (Antena 1) a intrat un material (o "docudrama" slab jucata) in care Automobile Bavaria si-a prezentat nestingherita modelele...
In emisiunile de amenajari, o gramada de reportaje m-au pus pe ganduri. De ce nu stiu ce adeziv este cel mai bun, cel mai, cel mai? Sau vopsea sau, sau... Cand chiar posturile simt ca sar calul, mai pun un "teleshopping" in coltul ecranului, dar numai teleshopping nu e... N-a iesit insa nimeni pe TV sa spuna cum sta treaba, asa ca aplic, deocamdata, aceeasi prezumtie si aici.
Intrebari mi-am pus si la programele imobiliare, cand am vazut prezentate cartiere rezidentiale intr-o nota care depasea, zic eu, limitele jurnalismului. Cum spuneam, nu vorbesc despre un post anume, fenomenul e prezent pe mai multe canale.
Nu stiu cate contracte sunt "becalizate". Dar nu cred ca vreun Becali o sa iasa pe TV cu marturisiri. Cand sunt bani multi in joc, putini isi permit sa aiba tresariri (poate involuntare) de sinceritate.