Fox va câştiga într-o singură noapte 160 de milioane de dolari, difuzând „Super Bowl“, finala campionatului de fotbal american.
Clasicul „Super Bowl“, finala anuală a campionatului de fotbal american din Statele Unite, va aduce televiziunii Fox venituri fabuloase din publicitate. Cel mai urmărit eveniment sportiv al lumii de pe un singur post, „Super Bowl“-ul de pe 3 februarie va înregistra aproape 160 de milioane de dolari din veniturile publicitare.
Astfel, televiziunea Fox va câştiga într-o singură noapte o sumă echivalentă cu jumătate din valoarea întregii pieţe mass-media din România într-un an întreg. Evident, diferenţa dintre pieţe este dată şi de alte elemente. O populaţie de 250 de milioane de oameni (de zece ori mai mare decât a României) şi o piaţă de publicitate de 290 de miliarde de dolari, de aproape 1.000 de ori mai mare. Studiourile de film au impulsionat vânzarea reclamelor
Spaţiul de reclamă de la „Super Bowl“-ul cu numărul 42, care opune echipele New England Patriots şi New York Giants, s-a vândut cu mult mai repede decât în ultimii ani. Din cele 63 de sloturi (spaţii - n.r.) publicitare ale meciului, 62 s-au epuizat până la sfârşitul lui noiembrie.
Disney, Warner Bros., Universal, Paramount şi Fox sunt cele mai reprezentative dintre studiourile de film care au cumpărat reclame la „Super Bowl“, impulsionând cererea şi ajutând postul Fox să crească preţul unui slot de 30 de secunde pentru evenimentul din acest an. Anul trecut, studiourile au cumpărat doar câteva reclame pentru meciul transmis atunci de CBS; în acest an, au cumpărat împreună peste 10. 100 de milioane de telespectatori
În cele mai multe cazuri, Fox a primit fabuloasa sumă de 2,7 milioane de dolari pentru o reclamă de 30 de secunde. Pentru ultimul slot rămas nevândut, reţeaua refuză să ceară mai puţin de 3 milioane, fapt ce i-a determinat pe advertiseri să fie sceptici în privinţa şanselor Fox de a vinde acest spaţiu. Asta deoarece reclama este programată în a doua jumătate a partidei. Anul trecut, CBS a vândut doar 70% din spoturile pentru „Super Bowl“ până la sfârşitul lui decembrie.
În 2007, o reclamă de 30 de secunde a costat, în medie, 2,6 milioane de dolari. Pentru primul „Super Bowl“, organizat în 1967, preţul era de 42.000 de dolari. Producătorul de bere Anheuser- Busch, un gigant pe piaţa americană, va fi din nou liderul timpului de reclamă la „Super Bowl“. Compania va cheltui aproximativ 16 milioane de dolari pentru patru minute. ROMÅNIA Recordul autohton - 15.000 de euro un spot
În România, o reclamă de 30 de secunde difuzată în intervalul de maximă audienţă pe posturile mari, Pro TV şi Antena 1, costă, în funcţie de rating, între 3.000 şi 5.000 de euro. Un spot ajunge, în cel mai bun caz, la cel mult 10.000-12.000 de euro pe TVR 1 sau 12.000-15.000 de euro pe canale ca Pro TV sau Antena 1. Este pragul maxim şi poate fi atins la un meci al naţionalei sau o altă partidă importantă, ori la o finală de emisiune cu audienţă foarte mare, ca „Dansez pentru tine“.