Patiserie, gogoşărie şi pizzerie: o astfel de afacere poate începe cu o investiţie de 2.500 €.
Când sunt în oraş şi nu au ocazia să treacă pe acasă sau să ia masa la un restaurant, multe persoane îşi cumpără produse de patiserie, gogoşi sau pizza. Acesta este motivul pentru care reţelele de patiserii şi gogoşării au cunoscut o dezvoltare spectaculoasă în ultimii ani, când românii au din ce în ce mai puţin timp să gătească.
O oportunitate de afacere care cuprinde toate aceste trei domenii este franciza Auguri. Prin contractul încheiat cu francizatul, întreprinzătorul obţine licenţa pentru coacerea şi vânzarea produselor de patiserie, a gogoşilor şi a pizzei. Franciza Auguri este deţinută de compania SC Cibibon SRL Piatra- Neamţ. Firma a fost înfiinţată de doi români şi a intrat pe piaţă în anul 2000, în domeniul produselor de patiserie şi panificaţie. A crescut ca din apă Potrivit lui Florin Gîda, directorul de marketing şi vânzări al companiei, ideea extinderii în sistem de franciză „plutea în aer“ de mai mult timp, însă s-a concretizat abia în ianuarie anul trecut. De atunci şi până în prezent, reţeaua Auguri a crescut ca din apă, ajungând să numere, astăzi, 130 de unităţi deschise în sistem de franciză, care s-au adăugat celor 11 unităţii proprii, având peste 100 de angajaţi.
Afacerea ocupă locul doi în topul „Capital“ al francizelor cu cele mai rapide expansiuni în 2007. Însă cea mai mare parte a patiseriilor Auguri sunt situate în zona Moldovei şi a Transilvaniei, astfel încât zonele vizate în mod special pentru extindere sunt Bucureştiul, Dobrogea şi Banatul. Dacă anul trecut compania a avut un profit de peste 370.000 de lei (peste 110.000 de euro) la o cifră de afaceri de 5,6 milioane lei (1,68 milioane de euro), datorită extinderii, conducerea mizează în acest an pe afaceri duble: 11 milioane lei (3,04 milioane de euro) cifră de afaceri şi 510.000 lei (peste 141.000 de euro) profit. Fără taxă de franciză Pentru a intra în sistemul de franciză Auguri, întreprinzătorii nu trebuie să plătească nicio taxă de franciză şi nici vreo redevenţă sau taxă de marketing anii următori, ne-a spus reprezentantul companiei. Contractul se încheie pe o perioadă de un an, cu posibilitatea de prelungire. Totuşi, francizatul trebuie să pună la bătaie aproximativ 2.500 de euro pentru chiria spaţiului, amenajarea exterioară, instalaţii de apă şi curent, mobilier.
Cheltuielile cu utilajele se ridică la 1.500 de euro care sunt depuşi sub formă de garanţie la francizor. „Francizatul achiziţionează produsele congelate de la noi, le supune unui proces tehnologic deloc complicat, apoi le vinde. În funcţie de fluxul pietonal din acea zonă, vânzarea va fi mai mică sau mai mare“, declară Florin Gîda. Câştigă cei care vând mult Vânzările mari vor permite amortizarea investiţiei într-un timp mai scurt. Însă, potrivit reprezentantului francizei, investiţia într-o unitate Auguri se recuperează în aproximativ un an. Spaţiul pentru derularea afacerii trebuie să nu fie mai mic de zece metri pătraţi şi trebuie să aibă o deschidere de minimum doi metri spre stradă, pentru a atrage cumpărătorii. În funcţie de vad şi de câte persoane cumpără produsele, vor trebui angajate între două şi şase persoane. Reprezentanţii Auguri nu impun criterii de selecţie a francizaţilor. Tot ce li se cere este „să deţină un spaţiu de aproximativ 10 mp, dotat cu utilităţi, să aibă 2.500 de euro şi să vrea să facă o afacere“. FIŞA FRANCIZEI Amortizare într-un an > Taxa de franciză: zero > Redevenţe: zero > Taxă de publicitate şi marketing: zero > Investiţie iniţială: circa 2.500 € > Amortizarea investiţiei: în circa un an, în funcţie de volumul vânzărilor > Suprafaţa ideală: 10 mp, deschidere la fluxul de pietoni de doi metri > Număr de angajaţi în întreaga reţea: 106 > Număr de angajaţi necesar pentru o unitate francizată: între doi şi şase > Consumatorii produselor Auguri: de toate vârstele şi categoriile sociale Florin Gîda, director de marketing şi vânzări: "Lucrurile sunt atât de simple încât oricine poate fi francizatul ideal." 130 de unităţi Auguri funcţionează în sistem de franciză