SUV-ul japonez Mitsubishi Outlander expus la Salonul auto de la Geneva ar putea trece neobservat, dacă n-ar trâmbița o promisiune de neignorat: viitoarea versiune hibridă, disponibilă de anul viitor, va avea o amprentă poluantă infimă.
Noua generație a SUV-ului Mitsubishi Outlander a păstrat dismenisunile vechiului model, care, la 4,66 metri lungime și 1,80 metri lățime, era oricum unul dintre cele mai impozante din segmentul său.
Designul, care și-a piedut agresivitatea de odinionară, și partea tehnică au fost însă evident primenite.
Alături de motorizările cu ardere internă, Outlanderul va oferi, anul viitor, și o versiune cu propulsie alternativă – hibrid cu încărcare directă la priză – a cărei amprentă poluantă va fi, dacă se confirmă, cu adevărat spectaculoasă: 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Mitsubishi susține că SUV-ul cu două motoare electrice și unul cu ardere internă, care va putea rula, în oraș, fără emisii poluante, va oferi o autonomie combinată de 800 de kilometri (cu participarea unității alimentate cu benzină).
În ceea ce privește motorizările ”clasice”, vor fi două opțiuni: un ”benzinar” de 2.0 litri (150 CP) şi un turbodiesel (2.2 - 150 CP), ambele disponibile atât cu tracțiune față, cât şi 4x4.
Un sistem Start-stop va veni standard, în timp ce transmisia automată cu 6+1 trepte se va regăsi pe lista cu dotări opționale.
Cu cine concurează: Chevrolet Captiva, Kia Sorento, Peugeot 4007, Mazda CX-7, Honda CR-V, Opel Antara, Hyundai Santa Fe Când vine în România: în luna septembrie
<iframe frameborder="0" src="http://www.youtube.com/embed/LbLPWAS2EZ4" height="315" width="420"></iframe>