Noul Ibiza, realizat de un fost designer Lamborghini
- Adam Popescu
- 16 aprilie 2008, 03:00
Seat şi-a prezentat, la începutul lunii, cel mai nou model, chiar la fabrica proprie de lângă Barcelona.
Seat speră să-şi dubleze vânzările până în 2018. Cum orice drum, oricât de lung, începe cu primul pas, constructorul spaniol a ales să demareze acest proiect cu noul Seat Ibiza, prezentat presei la începutul lunii, chiar la fabrica de la Martorell, lângă Barcelona.
Se aşteaptă ca următorii ani să aducă o împrospătare generoasă a portofoliului Seat, prin lansarea unei noi berline (care lipseşte momentan din ofertă), a unui coupé de dimensiuni compacte şi chiar a unui SUV compact.
Noul Ibiza este creaţia lui Luc Donckerwolke, fost la Lamborghini. Experienţa profesională anterioară a şefului departamentului de design Seat trebuie men- ţionată, întrucât aşa poate fi în- ţeles mai bine aspectul foarte agresiv adoptat de cel mai mic Seat. Am privit maşina, pe îndelete, din mai toate unghiurile şi concluzia este una pozitivă.
Apropo de dimensiuni, noua generaţie e considerabil mai mare decât precedenta. Lungimea a crescut de la 3,97 metri la 4,05 metri, iar ecartamentul celor două punţi a fost lărgit, pentru un aspect mai solid şi sigur. Portbagajul dispune de 292 de litri, o cifră-record pentru această clasă.
Platforma tehnică va fi folosită de viitorul VW Polo
În premieră pentru Seat, Ibiza a fost întâiul model dezvoltat pe noua platformă destinată autoturismelor de mici dimensiuni în cadrul grupului Volkswagen, PQ45. În scurt timp, VW va folosi aceeaşi arhitectură pentru noul Polo.
Interiorul este şi el schimbat total. Look-ul completează corect imaginea sportivă exterioară, dar materialele folosite sunt departe de a fi fără cusur. Asta în pofida celor spuse de oficialii Seat, care au ţinut să sublinieze că una dintre priorităţile identificate a fost adoptarea unor standarde cât mai înalte de calitate.
La început, vor fi disponibile trei motoare pe benzină şi unul pe motorină. Cea mai mică unitate va avea 1.2 litri, trei cilindri şi 69 CP. Urmează alte două „benzine“, cu patru cilindri fiecare, de 1.4 şi 1.6 litri (cu 85, respectiv, 101 CP) şi TDI-ul de rigoare, de 1.9 litri. Seat pretinde că niciunul dintre motoare nu va emite mai mult de 160 de grame CO2 pe kilometru. O versiune ulterioară, Ecomotive, va produce chiar mai puţin de 100 g/km.
Ibiza va fi etalată, cel mai probabil, la Salonul Auto de la Paris, din această toamnă, şi pusă în vânzare la scurtă vreme după aceea. Sfârşitul anului va aduce şi o versiune cu trei uşi, mai fidelă conceptului superagresiv Bocanegra.