Supercarul Koenigsegg CCXR functioneaza cu bioetanol, este prietenos cu mediul inconjurator chiar daca dispune de 1.018 cai-putere.
Surpriza. Putem salva planeta si fara sa riscam sa murim de plictiseala. Masinile viitorului vor fi putin sau aproape deloc poluante, dar, in acelasi, timp, dezirabile si performante. Mai exact, ar putea fi. Ne arata Koenigsegg, unul dintre cei mai exotici producatori ai momentului. Recent incheiatul Salon International de la Geneva a fost locul in care suedezii au incercat sa demonstreze ca o masina e prietenoasa cu mediul inconjurator chiar daca dezvolta peste 1.000 de cai-putere.
Pe baza de porumb
Koenigsegg a prezentat modelul CCXR, versiunea aproape terifianta a deja supersportivului CCX. Noua bestie amabila are un motor de 1.018 cai-putere care functioneaza pe baza de bioetanol. Combustibilul, care se numeste E85, este un amestec de bioetanol (85a) si benzina fara plumb (15a). Ingredientul „verde”, bioetanolul, este un alcool obtinut prin fermentarea trestiei de zahar sau a porumbului. O masina care foloseste acest tip de propulsie degaja in atmosfera cu aproximativ 70a mai putine noxe decat una animata de combustibili clasici, benzina sau motorina.
Grija pentru mediu nu este singura calitate a bioetanolului. Gratie atomului suplimentar de oxigen atasat de molecula de alcool, arde mai eficient decat benzina, iar rezultatul final trezeste un mare zambet, deoarece ofera mai multa putere. Aceasta este explicatia pentru care Koenigsegg CCXR este mai puternic cu aproximativ 25a decat versiunea „normala”, CCX, care se lauda cu doar 806 cai-putere, desi modificarile motorului au fost minime.
Pe hartie, CCXR sprinteaza de la zero la 100 km/h in mai putin de trei secunde si ar trebui sa treaca fara probleme de 400 km/h. Pretul anuntat este cu 80.000 de euro mai mare decat al modelului CCX, aproximativ 750.000 de euro.
Bolizii viitorului
Toyota si Honda au prezentat la Geneva prototipuri hibride ultraperformante
Producatorii generalisti incep sa se impace cu ideea ca o masina putin poluanta nu trebuie sa fie natang desenata. Honda si Toyota au etalat la Geneva prototipuri hibride care ar putea concura cu sanse reale in orice concurs de frumusete.
Honda Small Hybrid Sports Car este un coupe agresiv propulsat de doua motoare, unul pe benzina (de 1.4 litri), unul electric. Emisiile de CO2 se vor situa sub 120 g/km, iar autonomia in regim urban va fi de doua ori mai mare ca a unei masini similare dotate cu motor pe benzina.
Toyota Hybrid FT-HS este un alt concept car spectaculos propulsat de un V6 clasic acordat cu un motor electric. Look-ul razboinic este completat de performante apreciabile (0-100 km/h in patru secunde) si un pret care ar putea sa se situeze in jurul a 35.000 de euro.