Fiind vorba de o companie crăcănată pe spinarea statului, lucurile astea vor fi ascunse sub preș, cum s-a mai întâmplat și de Paște, când șoferilor li s-a făcut același cadou: să circule fără plătirea taxelor!

Este interesantă trecerea în revistă a faptelor, pentru a înțelege cât este de serioasă problema, dar și cum românilor li se încalcă niște drepturi, iar ei nu știu să reacționeze. Cred că acesta este unul dintre cele mai importante elemente ale poveștii de sâmbătă cu plata taxei de pod la Fetești și voi reveni la el.

Deci, sâmbătă dimineața, presa difuza o știre extrem de importantă pentru șoferii care plecau la drum spre mare, munte sau unde aveau ei treabă: Sistemul informatic folosit în benzinării, care permite vânzarea rovinietei și prin care se plătește taxa de pod, nu mai este funcțional de la 04.00 dimineața. CNADNR a emis un comunicat de presă în care dă explicații și precizează că nu vor fi date amenzi pentru cei surprinși în trafic fără rovinietă sau peaj.

„Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informează participanţii la trafic că astăzi, 18.06.2016, în urma unor defecțiuni tehnice survenite la sistemul informatic de emitere, gestiune și monitorizare a rovinietei, achiziționarea acesteia, precum și plata taxei de trecere la podurile Dunărene (peaj), prin intermediul sistemului, sunt oprite.

Menționăm că pe perioada în care sistemul nu funcționează, nu vor fi emise procese verbale de constatare a contravenției pentru cei surprinși în trafic fără rovinietă/peaj.

CNADNR SA va anunța opinia publică imediat ce defecțiunile vor fi remediate și sistemul va fi funcțional”, a precizat CNADNR.

Mențiunea despre scutirea de la plată este importantă pentru că normele de aplicare pentru Ordonanța 15 conțin niște articole care spun că, în cazul nefuncționării sistemului electronic, angajații CNADNR vor identifica ulterior șoferii care nu au plătit și vor emite procese-verbale pentru recuperarea banilor. Totuși, de la cine se vor recupera pagubele? Sau, oare se vor recupera? Întrebarea nu e neapărat retorică, dar ar putea fi dacă avem în vedere jaful comis la această companie de-a lungul timpului și lipsa unor măsuri radicale. Anchetele EVZ au dezvăluit lucruri de-a dreptul revoltătoare, iar unele dintre ele au făcut și fac obiectul unor dosare de cercetare la diferite instituții ale statului.

De la unul dintre posturile de știri am aflat și explicația picării sistemului computerizat. Un fost director CNADNR a intrat în direct și a spus că nu se poate interveni pentru deblocare în cursul zilei de sâmbătă deoarece și cei care asigură service- ul sistemului au libere, deci nu lucrează. Stupefiant! Ditamai compania a făcut contract cu o firmă care a implementat sitemul informatic, dar n-a încheiat și un contract de service permanent pentru o asemenea operațiune! Să nu-și vâre nasul procurorii ca să vadă dacă-i abuz cu încălcarea legii? Așa ar fi normal într-un stat de drept – să se sesizeze Parchetul din oficiu, să stabilească pagubele (înregistrate și de Paște și acum) și să-i pună să plătească pe vinovați.

Șoferii, cei care n-au știut de comunicarea companiei sau care s-au temut să treacă podul de la Fetești fără să plătească și au stat la cozi la gheretele cu încasatori, ar trebui să-și facă nițel curaj și să dea în judecată CNADNR, cerând despăgubiri. Le-a fost răpită o oră din vacanță fiindcă această instituție, obligată să asigure modalități de plată normale, n-a făcut-o, iar angajații de la pod nu le-a spus că s-a anunțat oficial că CNADNR face cinste și de vacanța de Rusalii. Știu, e greu cu procesele în justiție, dar sunt mari șanse de câștig și doar așa vom obliga instituțiile să nu-și bată joc de drepturile noastre.

P.S. În noaptea de sâmbătă spre duminică, CNADNR a anunțat că „defecţiunile apărute la sistemul informatic de emitere, gestiune şi monitorizare a rovinietei, dar şi la plata taxelor de trecere a Dunării au fost remediate”, fără să specifice și ora.

Te-ar putea interesa și: