Graţie noului diesel de 1.6 litri, lansat săptămâna trecută la Torino, Fiat Bravo a devenit primul model compact cu motor care respectă normele de poluare pentru 2009.
Gama de motoare diesel oferită de Fiat s-a îmbogăţit, săptămâna trecută, cu o unitate Multijet conformă normelor de poluare Euro 5, care vor intra în vigoare abia la anul. Torino, oraşul de reşedinţă al constructorului italian, a găzduit un drive-test cu modelul Bravo, primul care beneficiază de noul propulsor.
Cu o capacitate de 1.6 litri, unitatea, care dezvoltă 105 sau 120 de cai-putere, se poziţionează între cel mai mic motor turbodiesel (1.3 litri - 75 şi 90 CP) şi „clasicul“ 1.9 litri (120 şi 150 CP). Alături de cele trei propulsoare cu patru cilindri, în portofoliul Fiat există de puţin timp şi puternicul 2.4 Multijet (cinci cilindri în linie, 200 CP), preluat de la Alfa Romeo. Cuplu-record pentru o unitate pe motorină de 1.6 litri - 300 Nm Apariţia motorului de 1.6 litri face inutilă producerea unităţii 1.9 Multijet 120 CP, ale cărei performanţe sunt surclasate de noua vedetă turbodiesel. Spre comparaţie, 1.6 oferă un cuplu maxim cu 25% mai mare (300 Nm la 1.500 rpm!) şi un consum mai mic cu 8%. De asemenea, confortul acustic a fost îmbunătăţit cu 5%. Am verificat calităţile noului propulsor pe un traseu desenat pe toate tipurile de drum din Piemont (mai puţin offroad).
Chiar şi Bravo-ul echipat cu versiunea de 105 CP (cuplu - 290 Nm) s-a comportat impecabil, judecând exclusiv prestaţiile motorului. O mare parte din „vină“ a purtat-o şi cutia de viteze manuală cu şase rapoarte - dotare standard -, bine etajată şi cu un comportament îmbunătăţit al selectorului. 1.6 Multijet va fi disponibil în România de luna viitoare.
Importatorul AutoItalia nu a anunţat încă preţurile pentru cele două versiuni, dar, la conferinţ a de presă organizată la evenimentul de lansare, oficialii Fiat au precizat că un Bravo cu noul motor va fi mai ieftin cu până la 750 de euro decât acelaşi model echipat cu unitatea de 1.9 litri.