Motorul turbo diesel si calitatea habitaclului sunt doua atuuri importante ale lui Renault Clio III.
A treia generatie Renault Clio este mai mare, mai confortabila, mai sigura si mai bine facuta decat precedentele. Totusi, oricat de incapatoare ar fi, cu oricate stele Euro NCAP s-ar lauda si oricat de evident ar fi saltul calitativ, masina franceza de clasa mica pare ca nu-i poate convinge pe romani sa renunte la portbagajul urias al lui Symbol si, mai cu seama, sa se desparta de mai multi bani.
Teoretic, berlina si hatckback-ul nu se concureaza, dar nu e prea greu de intuit ca prezenta Symbolului cu portbagaj mai mare si cu pret mai mic este o piedica importanta in calea afirmarii lui Clio.
Interior peste Megane Daca aprecierea designului exterior al masinii tine de gusturile fiecaruia, calitatea materialelor si a finisajelor din habitaclu nu poate decat impresiona. In aceasta privinta, Clio surclaseaza Megane. Ca in orice Renault, spatiile de depozitare sunt mai mult decat suficiente.
Versiunea Dynamique ofera o multime de dotari: sase airbaguri, ABS, aer conditionat, radio-CD, inchidere centralizata cu telecomanda, proiectoare de ceata, scaun sofer si volan cu reglare pe inaltime.
Motorul turbo diesel de 1.5 litri este foarte vioi si silentios. Puterea si cuplul ofera premisele adoptarii unui ritm de condus alert. Chiar si asa, consumul ramane in parametrii acceptabili. Trenul de rulare este foarte indurator cu cei prezenti in masina - nici gropile, nici sinele de tramvai din oras nu reusesc sa strice confortul calatoriei.
Exista si destule aspecte mai putin placute. Directia este teribil de vaga, iar volanul se lupta cu tine ca sa revina in pozitia initiala la orice miscare. Din cauza pachetului „Drumuri dificile”, oferit standard, masina este mai inaltata, lucru care o penalizeaza pe viraje si in cazul prezentei vantului lateral.
In acord parca, scaunul soferului ramane prea sus si atunci cand e reglat in pozitia cea mai de jos. Butoanele instalatiei audio si ale cliamatizarii sunt mici si prea apropiate, fiind nevoie de mult timp pentru acomodare. Chiar si atunci, pe un drum denivelat e aproape imposibil sa nimeresti tastele dorite. In fine, ESP-ul nu se regaseste nici macar pe lista de echipamente optionale.