Posesorii motocicletelor de viteză sunt, îndeobşte, consideraţi primii candidaţi la titlul de "donatori de organe".
Gravitatea accidentelor este sporită de viteza medie mai mare la care se produc, comparativ cu a altor categorii (cruiser, naked, enduro). În România, unde societatea e prin tradiţie reticentă la schimbări, motocicliştii şi posesorii de „vitezane“ mai ales sunt priviţi pieziş. La nivel mondial însă, dezvoltarea ameţitoare a pieţei s-a bazat, încă de la început, pe o cerere impresionantă. Cine n-a auzit de Kawasaki Nijna? Cu o viteză maximă de 283 de km/oră, modelul ZX11 a deţinut titlul de cea mai rapidă motocicletă din lume între 1990 şi 1996. Honda CBR 1100 Blackbird a surclasat în acel an vechea regină, declanşând o adevărată revoluţie în domeniu: viteză, fiabilitate, confort, manevrabilitate.
Totul, bineînţeles, până în 1999, când a apărut Hayabusa. Suzuki GSX 1300R şi-a zdrobit atât de temeinic concurenţii, încât numele său a devenit sinonim cu „numărul unu“, chiar dacă, timp de un an, Kawasaki a reuşit (în 2007) să-i sufle coroana.
În momentul de faţă, pentru orice om familiarizat - chiar şi vag - cu domeniul auto-moto, performanţele industriei au ajuns aproape înfricoşătoare. Motoarele dezvoltă o putere de necontrolat. Avertizaţi de guvernele ţărilor în care se cumpără asemenea bolizi, producătorii japonezi au convenit să limiteze electronic viteza maximă la 300 de km/oră. Posesorii acestor motociclete apelează însă adesea, „aftermarket“, la înlăturarea dispozitivelor de limitare, iar totul o ia razna. Hayabusa (varianta 2008 are 1.340 centimetri cubi) dezvoltă 194 de cai-putere. Pentru un vehicul pe două roţi, cu numai 220 de kilograme, este de-a dreptul impresionant. Ninja ZX-14 ajunge la 100 km/oră în numai 2,5 secunde. În sfârşit. CBR-ul 1100 al celor de la Honda (scos din fabricaţie în 2007) are 153 de cai-putere la numai 223 de kilograme. S-ar putea crede că nu sunt mulţi „nebunii“ care îndrăznesc să urce pe asemenea maşinării. Suzuki a anunţat însă cu mândrie, de curând, că a trecut pragul de 100.000 de unităţi vândute în cazul modelului Hayabusa. Ceea ce înseamnă că viteza contează.