Maşinile pe care, anul trecut, nu le-a cumpărat nimeni

Maşinile pe care, anul trecut, nu le-a cumpărat nimeni

FĂRĂ CĂUTARE. Cinci modele comercializate anul trecut în România nu și-au găsit nici măcar un client. Alte șapte abia au convins fiecare câte unul.

Alături de poveștile de succes, mai mici sau mai mari, piața auto locală furnizează, în fiecare an, și întâmplări mai puțin fericite.

Din puzderia de modele oferite de comercianții de mașini noi se aleg nu doar câștigătorii, ci și învinșii. Cei care nu sunt aleși de nimeni. Sau de aproape de nimeni.

Cinci modele comercializate anul trecut în România nu și-au găsit nici măcar un client. Alte șapte abia au convins fiecare câte unul. Mai bine de treizeci de game care s-au regăsit în oferta dealerilor au adunat, timp de douăsprezece luni, cel mult cinci clienți. De căciulă.

Potrivit statisticii Asocțiației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), modelele Citroen C6, Lancia Ypsilon (vechea generație), Lexus GS, Lexus LS și Maserati Quattroporte au încheiat 2011 exact așa cum l-au și început: cu cifra zero pe coloana rezervată rezultatelor la vânzări.

N-am luat în considerare evoluțiile modelelor din portofoliile mărcilor americane Chrysler, Jeep și Dodge, din cauza absenței acestora de pe piață o bună bucată de vreme – situație dictată de schimbarea importatorului local.

Șapte modele au evitat ”la mustață” contrapeformanța de a termina anul ”pe zero”, dar faptul că au avut, fiecare, câte un client, nu trebuie perceput, în niciun caz, drept o reușită.

Hyundai Genesis Coupe, Infiniti EX, Mini Coupe, Fiat Freemont, Porsche Cayman,  Chevrolet Camaro și Citroen C-Zero formează un grup cât se poate de eterogen, strâns unit însă în jurul ideii de nereușită. Cel puțin în 2011, după cum indică APIA. Electricele și hibridele, eșec pe linie

Nu numai Citroen C-Zero a fost un model electric cu o prestație profund neconvingătoare, anul trecut. Mitsubishi i-MiEV, o mașina identică , a adunat doar patru clienți.

O dovadă suplimentară că românii nu se omoară cu ecologia – sau că nu apleacă urechea la poveștile care descriu în termeni elogioși mașinile cu propulsie alternativă – este prestația modelelor hibride.

Honda a izbutit să vândă, anul trecut, numai cinci mașini de acest fel: două prin gama CR-Z și trei prin Insight. Al treilea și cel mai cunoscut autoturism hibrid prezent pe piața de la noi – Toyota Prius – și-a atras 11 clienți.

Cu 21 de automobile aparținând gamelor dedicate – electrice și hibride –, dintr-un total de 94.624 de mașini noi comercializate anul trecut, piața auto din România trâmbițează fără echivoc că nu este pregătită pentru nicio schimbare și niciun sacrificiu. Volkswagen, o apariție surpinzătoare

Tot în câte două sau trei unități – precum hibrizii Honda – au fost comercializate modelele Maserati Granturismo, Mazda MX-5, Mazda5, Toyota IQ, Hyundai Veloster, Infiniti G, Mercedes-Benz SLS AMG și Nissan 370Z.

La acest prag, surpriza este furnizată de Volkswagen. Marca străină numărul unu pe piața auto locală – cu peste 10.000 de unități vândute, în 2011 – are un model care adună praful din showroom: limuzina Phaeton. 4x4

Alături de ”electricul” i-MiEV, alte trei game s-au mărginit, anul trecut, la patru unități comercializate, indică cifrele APIA. Este vorba de Suzuki Kizashi, Subaru Tribeca și Infiniti M. Mercedes-Benz Clasa R, Lexus IS, Saab 9-3 și Porsche Boxster au mers cu un client mai departe – la cinci comenzi.

CITIȚI ȘI:

  • Confirmări şi surprize în topul celor mai bine vândute maşini

Ne puteți urmări și pe Google News