Audi va construi o versiune specială, de serie mică, a modelului TT, intitulată Clubsport Quattro.
În Orientul Mijlociu sunt mulţi bani şi puţine zile ploioase. Nu trebuie să mire că Audi s-a gândit să construiască o versiune mai specială şi limitată a modelului TT, unul dintre cele mai reuşite din portofoliul său.
Audi TT Clubsport Quattro, dezvoltat pe baza conceptului cu acelaşi nume prezentat anul trecut, este un autoturism puternic, arătos, garnisit cu tehnologie de ultimă oră, desigur exclusivist şi... fără acoperiş. Exact, primele fotografii oferite de Audi în această săptămână nu înfăţişează un cabriolet cu acoperişul coborât, ci chiar maşina aşa cum va fi ea produsă, cumpărată şi condusă în ţările din jurul Golfului Persic, acolo unde plouă doar cu bani. Potrivit lui Bernd Rosenbichler, directorul de marketing Audi pentru regiunea Orientului Mijlociu, citat de „Car Magazine“, TT-ul fără acoperiş va fi comercializat în exclusivitate în acea parte a globului, într-un orizont de timp neprecizat. Aproape 300 de cai-putere Desigur, în afara detaliului principal, care îl evidenţiază atât de bine, Clubsport Quattro este un TT în toată puterea cuvântului.
Alte amănunte speciale sunt: parbrizul foarte îngust, geamurile laterale cu o tăietură deosebită, cadranele de bord retuşate, inserţiile de aluminiu care abundă în habitaclu, ecartamentul mărit cu 80 de milimetri şi motorul pe benzină de 2.0 litri turbo, din care inginerii Audi au extras nu mai puţin de 296 de cai-putere!
Deocamdată, constructorul german nu a făcut nicio referire la preţ. Având în vedere că este vorba de o ediţie limitată (50-100 de bucăţi) destinată unei pieţe cu clienţi care nu se uită la bani şi că TT-ul de serie nu-i tocmai ieftin, e firesc să ne gândim la o sumă frumuşică. Două generaţii reuşite
Seria TT a fost lansată cu mult succes în 1999. Încă de la început, au fost disponibile două versiuni de caroserie, coupé şi cabriolet (cu acoperiş textil retractabil). A doua generaţie a debutat în 2006, cu varianta coupé. Noul roadster a pătruns în showroomuri anul trecut.
În prezent, TT Coupé şi TT Roadster dispun de trei motoare pe benzină şi unul pe motorină. Cel mai mic, 1.8 TFSI, recent intrat în ofertă, dezvoltă 160 CP. Cel mai mare, V6 3.2, care, paradoxal, nu e şi cel mai puternic, are 250 CP. Dieselul 2.0 TDI, şi el o noutate, dispune de 170 CP. Cei mai mulţi cai-putere, 272 mai precis, sunt livraţi de un 2.0 TFSI „dopat“ special pentru proaspătul „sportiv“ al gamei - TTS.
Toate TT-urile, indiferent de versiunea de caroserie (mai puţin cele echipate cu motorul 1.8 TFSI), pot fi dotate cu sistemul de tracţiune integrală Quattro.
SUCCES TT-ul în România
La noi, cel mai ieftin TT Coupé are sub capotă un motor 2.0 TFSI de 200 de „cai“ şi costă 35.923 de euro cu TVA inclusă. Conform statisticii APIA (Asociaţ ia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile), în primele patru luni ale anului s-au vândut 11 TT-uri, cinci Coupéuri şi şase Roadstere.
CASETA TEHNICĂ
Motor: 2.0 litri turbo
Putere maximă: 296 CP
Transmisie: integrală Quattro, S-tronic
0-100 km/h: 5 secunde (estimativ)
Preţ: necomunicat
Producţie: 50-100 unităţi (estimativ)