Maşina 100% românească, în 2011

Maşina 100% românească, în 2011

Renault va dezvolta până în 2011-2012 un autoturism proiectat şi construit integral de români.

Modelele Logan şi Sandero care vor fi produse în cel mult patru ani în România vor fi testate de inginerii români, care la acea vreme vor lucra la un centru modern de teste, la Titu. Renault a pus ieri prima lopată de ciment la temelia centrului de testări care va fi funcţional la finalul lui 2009. Investiţia se ridică la 450 de milioane de euro. „Prima maşină dezvoltată complet în România va fi testată tot în România, la Titu, în 2011- 2012“, a anunţat, ieri, Jean-Louis Ricaud, directorul general adjunct inginerie şi calitate al Renault.

La Titu vor lucra 3.000 de ingineri care vor testa pe bancurile de probe din centru şi pe pistele speciale modelele Dacia. Maşinile nu vor fi singurele supuse la teste. La centrul Renault Technologie Roumanie de la Titu se vor testa şi motoare electrice, dar şi cutii de viteză. La demararea proiectului au participat preşedintele Traian Băsescu şi premierul Călin Popescu-Tăriceanu.

Cei doi s-au întrecut în a turna câte un cancioc cu ciment la temelia viitorului centru de testare. Într-un scurt schimb de replici, Traian Băsescu l-a avertizat pe Tăriceanu că el se va ocupa de „controlul de calitate“, pentru că el este şeful. Apoi, cei doi şi-au dat mâna. Maşinile testate la Titu vor fi conduse, în principal, tot de români, şi apoi de alţi europeni din regiune, chiar dacă volumul maşinilor Dacia destinate exportului va creşte în perioada următoare. Creiere şi idei Renault

Renault Technologie Roumanie este Centrul de Inginerie Regională al Renault „clădit“ pentru dezvoltarea de maşini fabricate în uzinele din regiune şi destinate, în primul rând, pieţelor din Europa Centrală. Centrul din România este cel mai mare de acest gen deschis de Renault, în afară de cel din Franţa. În prezent, la cele două baze de inginerie ale constructorului francez care există deja în România - unul la Bucureşti şi unul la Piteşti - lucrează aproximativ 2.000 de angajaţi.

La sfârşitul lunii mai 2008, a fost inaugurat şi Centrul de Design Europa Centrală, iar în iunie a urmat Centrul de formare pentru angajaţi, tot la Bucureşti. La Piteşti se asigură suportul tehnic pentru uzină şi pentru furnizorii acesteia, iar la Bucureşti se află birourile de proiectare care dezvoltă şi adaptează proiecte de vehicul pe platforma Logan. În concluzie, constructorul francez va produce în România maşini în totalitate gândite, desenate, asamblate şi testate aici, de români. Modele noi

Construirea centrului de teste de la Titu este un motiv în plus pentru reprezentanţii Dacia- Renault de a dezvolta modele noi în România şi de a aduce îmbunătăţiri celor existente pe piaţă, au spus oficialii grupului auto. În vara anului viitor, Dacia va lansa pe piaţa românească modelul Sandero SUV, dar şi varianta diesel al modelului. În prezent, jumătate din ingineria pentru Logan Pick-up este realizată la Piteşti, iar pentru Sandero, uzina a avut suportul Renault Technologie Roumanie pentru realizarea unei mari părţi din producţia prototipurilor. Chiar dacă nu exista un centru special, o parte dintre testele pentru Sandero au fost efectuate la noi.

PISTE ŞI BANCURI

Loganul, supus la grele încercări 30 de kilometri de piste şi 100 de bancuri de încercare. Aşa va arăta noul centru de testări care va fi gata în 2009. Maşinile Dacia vor fi supuse la grele încercări pentru a-şi dovedi calităţile. Cele 100 de bancuri de încercare vor permite recrearea unor condiţii de funcţionare extreme: rezistenţa la frig, simulator de expunere la soare, cabină de ploaie şi altele.

Autovehiculele vor fi supuse şi unor teste de siguranţă la nivelul celor cerute de cele mai înalte standarde. Pistele pe care vor rula autoturismele în probe vor fi de nouă tipuri. Inelul de viteză, pistele deformate, zona de proiecţie sub caroserie sau zonele de apă vor reproduce condiţiile de rulare. Centrul va fi completat cu un laborator de analiză a materialelor, potrivit oficialilor Renault. Clădirile în care vor lucra aproximativ 3.000 de ingineri vor avea o suprafaţă de 80.000 de metri pătraţi.

Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, a declarat că Renault a început deja recrutările în marile universităţi de profil din România. În plus, Renault are o bază proprie pentru formarea angajaţilor, în care investeşte 2 milioane de euro anual. Instalat pe locul unei foste baze militare aeriene de 330 de hectare, la jumătatea distanţei dintre Piteşti şi Bucureşti, Centrul Tehnic Titu va completa activitatea centrelor de la Aubevoye şi Lardy (Franţa).

Ne puteți urmări și pe Google News