Berri, cunoscut mai ales pentru efortul epic din „Jean de Florette” (1986), se apleacă de această dată asupra unei poveşti delicate, amuzante şi calde (este adaptarea romanului cu acelaşi nume publicat de Anna Gavalda în urmă cu 5 ani). Întâi, avem trei personaje, pe cât de radical diferite, pe atât de extrem de asemănătoare în felul în care tânjesc după ceva ca o familie. Apoi, avem întâmplarea care îi aduce împreună.

Camille (Audrey Tautou, din „Amélie”) lucrează seara ca femeie de serviciu, iar ziua desenează. Locuieşte în podul unei clădiri pariziene, deasupra lui Philibert (Laurent Stocker). Acesta este viţă de aristocrat (numele lui complet este Philibert Marquet de la Tubelière) şi ocupă un vast apartament care aparţinea bunicii sale decedate şi care poate fi vândut în orice moment. Dar Philibert (al cărui defect e că se bâlbâie şi a cărui meteahnă este să aibă grijă de fiinţe rătăcite) împarte acest imens spaţiu cu Franck (Guillaume Canet), un bucătar în as censiune, care bea, fumează şi trage în patul său cam tot ce poate.

Când Camille se îmbolnăveşte, Philibert o mută într-una dintre camerele sale libere, ca să o poată îngriji. La prima vedere, afemeiatul Franck şi Camille nu au nicio şansă de a face un cuplu. Firul poveştii însă e decis să se înşire spre un deznodământ fericit. Cele trei partituri actoriceşti sunt extrem de ofertante. Iar Berri excelează în a aduce pe ecran amestecul potrivit de dramă, comedie şi romantism, ca şi în a balansa ste re o tipuri confortabile cu surprize fremătătoare.

Filmul rulează de mâine la Hollywood Multiplex şi Movieplex din Capitală.
Nota noastră: 6,