Un nou centru comercial deschide astăzi „poarta consumerismului“ în sudul Bucureştiului. Liberty Center, ridicat pe fostul circ al foamei din cartierul Rahova, ţinteşte 650.000 de bucureşteni şi estimează un număr de 30.000 de vizitatori pe zi. „Cârligele“ pentru clienţi sunt cele şapte săli de cinema cu tehnologie 3D, primele gândite special pentru a fi încorporate într-un mall, şi patinoarul permanent, o premieră pentru un centru comercial din România. Câteva dintre cele aproape 100 de magazine din Liberty sunt Marks&Spencer, NEXT, Sephora, Benvenutti, Cache Cache sau Tom Tailor. În plus, aici s-a deschis o nouă cafenea Starbucks şi tot de aici puteţi mânca îngheţata The Champs, una dintre cele mai populare mărci din SUA.

Investitorii, Mivan Development România, au reuşit să construiască centrul în mai puţin de un an, investind peste 70.000.000 de euro, „ceea ce, ca timp, credem că e un record pentru Europa“, aşa cum a spus John Houghton, Property Director la Mivan.

Centrul comercial din Rahova este al doilea din sudul oraşului şi s-a deschis la trei ani de la inaugurarea primului, City Mall. Acesta din urmă a reprezentat tranzacţia anului 2006, când australienii de la APN/UKA l-au cumpărat cu 103,5 milioane de euro.

City Mall a aniversat săptămâna trecută trei ani de când i s-a tăiat panglica inaugurală, iar Liberty Center îşi primeşte astăzi primii clienţi. Cum îşi împart, de fapt, cele două centre zona de sud a Bucureştiului?

LIBERTY CENTER

Marius Barbu: „Ne provocăm clienţii la distracţie“

VALOARE PE PIAŢĂ. Deşi de-abia astăzi îşi primeşte cei dintâi vizitatori, mallul de la intersecţia dintre Calea Rahovei şi Şos. Progresului este disponibil la vânzare, cu o valoare estimată de 140-150 de milioane de euro, spun investitorii de la Liberty Center. „Ar fi fost destul de greu să vindem un proiect, dar acum avem un produs final de care suntem foarte mândri“, a spus John Houghton.

POZIŢIONARE. Liberty Center îl are în vizor pe „mallerul“ obişnuit, prin locurile de agrement cu care iese la înaintare: „Ne provocăm clienţii la distracţie“, spune mottoul locului. Noul centru se poziţionează diferit faţă de City Mall, în primul rând prin diversitatea opţiunilor de petrecere a timpului liber, pe care le oferă clienţilor, arată Marius Barbu, Retail Development Director la Mivan Development. Mai mult decât atât, Barbu e mândru cu cei 96 de retaileri care au închiriat spaţii în centrul comercial. Tocmai de aceea, ţintesc o medie de 30.000 de vizitatori zilnic. Rămâne de văzut dacă poziţionarea geografică e un atu; constructorii consideră că proximitatea faţă de centrul oraşului şi accesibilitatea îi vor ajuta să atragă numărul de clienţi prognozat. Se ştie însă că Rahova este, alături de Ferentari, unul dintre cartierele în care puterea de cumpărare nu-i chiar un punct forte.

PROMOVARE. „Partenerii noştri ne vor ajuta să ne promovăm“, au declarat, ieri, reprezentanţii Mivan Development. Ei se laudă cu primul magazin din Bucureşti al celebrului retailer austriac Hervis – specializat în articole sportive, un magazin Altex, unul Billa, dar şi primul cinematograf integral 3D dintr-un mall românesc. Un alt punct de atracţie este patinoarul indoor, cu o suprafaţă de 320 de metri pătraţi, care, însă, a părut destul de mic pentru a putea suporta mai mult de 100 de persoane în acelaşi timp. Investitorii speră că vor avea vânzări de aproximativ 220-270 de milioane de euro pe an. Marius Barbu este destul de încrezător în viitorul strălucit al celui mai nou centru din Rahova, mai ales că este sigur că, pe partea de promovare, City Mall e aproape inexistent: „Marketing, care marketing? Eu n-am auzit de promovare la City Mall!“, s-a arătat destul de amuzat Barbu.

CITY MALL

Mihai Agaficioaia: „Vom rămâne sufletul cartierului“

VALOARE PE PIAŢĂ. Conform ultimului studiu de piaţă făcut de compania care deţine City Mall, valoarea proiectului a scăzut cu 15 milioane de euro în doar un an. Asta a dus la regândirea afacerii şi la investiţii în birouri şi centre de distracţie în corpul separat al clădirii, cu care directorul general se laudă ca fiind una dintre cele mai elegante clădiri în care funcţionează un mall.

POZIŢIONARE. City Mall se adresează unui public „uşor mai tânăr“, după cum spune directorul general Mihai Agaficioaia. Pentru ei, faptul că au 15.000 de vizitatori, în medie, pe zi – în condiţiile în care în celelalte centre comerciale media este de 30-35.000 de vizitatori/zi – nu arată decât că oamenii le calcă des pragul şi că City Mall a rămas „sufletul comunităţii“. Din punct de vedere geografic, mallul de pe Şoseaua Olteniţei a fost deseori numit „mallul dintre cimitire“, având conotaţii „tendenţioase“ – aşa cum le-a numit Agaficioaia – la adresa succesului afacerii. Mallul a pierdut din valoare, parte şi din cauza lucrărilor de reabilitare a infrastructurii rutiere din zonă. Se laudă cu multiple căi de acces, distanţa mică faţă de centru şi un cartier puternic în spate. Cu toate acestea, Berceniul nu este cel mai „tare“ din punctul de vedere al puterii de cumpărare. Însă, cei care administrează City Mall spun că au încredere în potenţialul de dezvoltare a zonei. Chiar dacă asta înseamnă şi un alt mall. „Noi considerăm oportună concurenţa, mai ales că nu avem segmente pe care să ne batem cu cei de la Liberty Center“, comentează Agaficioaia.

PROMOVARE. Când vine vorba despre cum „scot în lume“ produsul, directorul de marketing se laudă că a încercat întotdeauna să vină cu ceva „mai cu moţ“, mergând foarte mult pe evenimentializare. „Suntem singurul mall din Bucureşti care a făcut evenimente de o asemenea amploare cum a fost cel de «Cool Nights» (petreceri cu DJ români şi străini – n.r.) sau cele pentru copii. Periodicitatea şi durata lor ne-au ajutat să ne fidelizăm foarte mult publicul“, spune Agaficioaia. Mallul a inaugurat anul trecut cea mai înaltă parcare asociată unui centru comercial, funcţională pe şapte etaje, şi a adus, în premieră, prima arenă de Laser Tag indoor dintr-un mall românesc.