
Dupa ani buni alaturi de Warner Music, Madonna are posibilitatea de a face o schimbare.
Live Nation, o companie de evenimente, negociaza cu ea un contract estimat la o valoare cuprinsa intre 100 si 180 de milioane de dolari.
Starul pop ar putea sa paraseasca Warner Music Group dupa lansarea urmatoarelor doua albume. Reprezentanta Madonnei, Liz Rosenberg, a declarat pentru Contactmusic ca artista s-ar putea desparti de compania cu care a lucrat ani de-a randul dupa ce se va achita de toate obligatiile pe care le mai are conform contractului. „Dupa ce va incheia ceea ce i-a ramas de facut, Madonna este libera. Managerii ei iau in considerare posibilitatea mutarii la o alta companie”, a spus aceasta.
Afacere profitabila
In industria muzicala se zvoneste deja ca Madonna negociaza cu Live Nation, o companie de evenimente, care se va ocupa atat de inregistrarile artistei, cat si de turnee, vanzari de discuri si alte afaceri ale acesteia. Live Nation, cel mai mare producator de evenimente din lume, a lucrat cu starul pop la ultimele sale trei turnee, obtinand incasari de peste 400 de milioane de dolari.
Live Nation are contract de exclusivitate pentru toate evenimentele care se desfasoara pe Stadionul Wembley, Londra, si spera sa faca profit mai degraba din turneele mondiale ale vedetei decat din vanzarea de CD-uri.
Potrivit Reuters, directorul executiv al companiei Live Nation, Michael Rapino, si-a exprimat dorinta de a cultiva o relatie mult mai complexa si pe termen lung cu artistii cu care lucreaza. Incheind afacerea cu Madonna, unul dintre cele mai cunoscute staruri din lumea muzicala, Rapino va marca un punct important pentru compania sa. O sursa apropiata conducerii companiei a estimat valoarea ofertei Live Nation la 180 de milioane de dolari, la aceasta adaugandu-se ulterior drepturile de licenta asupra inregistrarilor Madonnei, in valoare de aproximativ 30 de milioane de dolari.
Madonna mai trebuie sa lanseze insa doua albume cu Warner Music Group potrivit contractului ei. Primul dintre acestea ar putea sa iasa chiar la sfarsitul acestui an sau, cel mai tarziu, la inceputul lui 2008.
Contraoferta valoroasa
Aceasta afacere ar insemna o revolutie in industria muzicala. Majoritatea celor care lucreaza in domeniu nu cred ca Warner Music, singura companie cu care Madonna a colaborat pana in prezent, va ceda atat de usor. S-a zvonit chiar ca artista pop a primit o contraoferta care include si realizarea unui turneu, de care s-ar ocupa rivalul Live Nation, AEG Live. Reprezentantii acestei companii au refuzat sa ofere insa detalii in legatura cu acest subiect.
Purtatoarea de cuvant a Warner Music Group a declarat pentru Reuters ca boardul de conducere spera sa continue colaborarea cu starul pop, care este „venerata si respectata ca o mare artista in cadrul companiei” si ca nu se mira ca aceasta a primit si oferte din partea concurentei.
Relatia cu cele doua companii
Madonna a lucrat cu Warner Bros inca de la debutul sau, in 1983. In ultimii 24 de ani a lansat 11 albume inregistrate in studio, cinci compilatii, doua LP-uri live si doua coloane sonore, care s-au vandut, impreuna, in 175 de milioane de exemplare. In 2004, Warner a cumparat actiunile Madonnei la Maverick Records, marca pe care a lansat-o in 1992 si care a produs discurile unor artisti celebri, precum Alanis Morissette si The Prodigy.
In acest an, la inceputul lunii august, veniturile Warner au scazut insa cu 3,7 procente. In ceea ce priveste relatia cu Live Nation, se poate spune ca Madonna a avut noroc. Ultimele ei trei turnee mondiale au fost produse de aceasta companie si au avut incasari de aproximativ 400 de milioane de dolari.
Live Nation a inceput deja sa se extinda dincolo de simpla promovare a turneelor artistilor. Compania a semnat recent un contract cu Maroon 5, in care este stipulat faptul ca Live Nation este singurul promotor al turneului lor din 2007 si al celui din 2008.
In defavoarea fanilor Intr-o perioada in care vanzarile de discuri scad, artistii incearca sa gaseasca surse noi si mult mai stabile de a-si asigura veniturile. Unii dintre ei considera concertele live una dintre solutii si de aceea vor sa mareasca numarul acestora. Altii merg mai departe de-atat, incercand sa revanda ori sa scoata la licitatie bilete pentru concertele lor.
De aceea, o parte dintre cei care activeaza in aceasta industrie cred ca afacerea ar putea fi buna atat pentru starul pop, cat si pentru compania Live Nation, dar cei care spun ei ca vor avea de suferit vor fi fanii. „TICKETnews.com” o citeaza pe Vanessa Garcia, broker de bilete: „In primul rand, Live Nation si Ticketmaster fac tot ce le sta in putere pentru a controla piata, incasarile, artistii si brokerii de bilete. Fanii vor trebui sa plateasca mai mult pentru un bilet, astfel incat Live Nation sa-si compenseze o parte din investitii”.
Garcia a spus si ca Madonna are o baza de fani foarte larga si loiala, dar ca si in aceste conditii biletele pentru ultimul ei turneu „nu s-au vandut foarte bine din cauza pretului foarte mare si a controverselor aparute” in ceea ce priveste viziunile ei religioase si politice. Aceasta a spus insa ca agentia sa va vinde bilete si la urmatoarele turnee ale reginei muzicii pop.
CONCURENTA
Warner Music Group
> Companie fondata in 1929
> Sediul central: New York, USA
> Persoane-cheie: Edgar Bronfman, Jr., director executiv si presedinte
> Industria in care activeaza: divertisment
> Angajati: aproximativ 4.000
Live Nation
> Companie fondata in 2005
> Sediul central: Beverly Hills, California
> Persoane-cheie: Michael Rapino - director executiv; L. Lowry Mays, presedinte
> Industria in care activeaza: divertisment
> Angajati: 3.000 de angajati full-time, 15.900 - part-time
CARIERA
Cele mai importante turnee ale divei
> In 1985, Madonna a realizat primul ei turneu in Statele Unite, intitulat „The Virgin Tour”.
> In 1987, a efectuat turneul „Who's That Girl World Tour”, singurul care a inregistrat cele mai mari incasari din industria muzicala pana la acel moment.
> Din aprilie pana in august 1990, starul pop a realizat un turneu care a cuprins Japonia, America de Nord si Europa, intitulat „Blonde Ambition World Tour”.
> „The Girlie Show World Show”, din 1993, a fost unul dintre cele mai controversate turnee ale Madonnei.
> In 2001, artista a realizat turneul „Drowned World Tour”, primul dupa opt ani.
> Anul 2004 a fost cel in care a organizat turneul „The Re-Invention World Tour”. Acesta a cuprins Statele Unite, Canada si Europa si a obtinut incasari de 125 de milioane de dolari, devenind turneul cu cele mai mari incasari din 2004.
> La sfarsitul lui mai 2006, Madonna a inceput turneul „Confessions Tour”. Acesta a realizat incasari estimate la 260,1 milioane de dolari, devenind turneul cu cele mai mari incasari inregistrate vreodata de o artista. Turneul s-a incheiat pe 21 septembrie, la Tokio.