LPF a primit o ofertă cu 6 zerouri din partea deținătorului drepturilor TV

LPF a primit o ofertă cu 6 zerouri din partea deținătorului drepturilor TV

Liga Profesionistă de Fotbal are o ofertă de prelungire cu încă trei ani din partea deținătorului drepturilor TV. Surplusul de bani este de două milioane de euro pentru fiecare an, dintre care un milion este condiționat de două obiective.

Condițiile impuse de deținător se referă la o medie de spectatori de 70% din capacitatea stadioanelor, pentru echipele cu arene mici sau 10.000 de fani pentru cele cu stadioane mari. A doua condiție este sporirea audiențelor TV cu 10%.

Contractul din prezent mai este valabil până în anul 2024, dar sunt demarate discuții pentru prelungirea lui cu încă trei ani.

Bani mai mulți pentru LPF

Gino Iorgulescu, președintele LPF, a a anunțat în urmă cu o lună că vrea mai mulți bani. Orlando Nicoară, directorul eAD, firma care deține drepturile de televizare în prezent, a declarat pe 1 iulie când a participat la stabilirea etapelor din sezonul viitor, că s-a gândit deja la o propunere prin care suma să crească.

Ne puteți urmări și pe Google News

Prezentul contract are valoarea de 28,5 milioane de euro, fără TVA, și ar urma să aibă un surplus de 2 milioane de euro pentru fiecare an. La acești bani ar putea fi adăugată chiar și scutirea de plată a penalizărilor pe care LPF le avea de suportat din urmă cu două ediții, atunci când nu s-au disputat toate meciurile prevăzute în contract, din cauza pandemiei, potrivit Gazeta Sporturilor.

Bani în plus doar cu spectatori și spectacol

Din cele 2 milioane de euro în plus pentru fiecare an, jumătate s-ar achita fără niciun fel de condiție și s-ar împărți în mod egal celor 16 cluburi. Celălalt milion de euro ar urma să se împartă tot în cote egale cluburilor, dar fiecare va trebui să îndeplinească condițiile amintite, o medie de spectatori la meciurile de pe teren propriu de cel puțin 70% din capacitatea stadioanelor pentru echipele care evoluează pe arene care au cel mult 14.000 - 15.000 de spectatori, iar pentru cluburile care evoluează pe arene cu peste 15.000 de locuri, să aibă o medie de minimum 10.000 de fani. Cea de-a doua condiție este să crească audiența medie a meciurilor cu 10% față de sezonul precedent.

Condițiile cerute de eAD au ca scop mărirea interesului, dar și a spectaculozității, deoarece un stadion aproape plin oferă o atmosferă deosebită și impresia unui joc calitativ.

Doar două echipe ar fi îndeplinit condițiile

Dacă această regulă ar fi existat și în sezonul trecut, doar două dintre echipe cu stadioane de peste 10.000 de locuri s-ar fi încadrat în și ar fi accesat banii din drepturile TV, FCSB și Rapid, informează GSP.  Dintre celelalte echipe, niciuna nu ar fi bifat 70% din capacitatea arenei.

FCSB nu are rival la TV

În ceea ce privește audiențele, FCSB e echipa printre cele mai urmărite ale sezonului precedent. Meciul cu cea mai mare audiență a fost Universitatea Craiova - FCSB 0-1, din finalul play-off-ului, care a strâns în fața televizoarele, pe Digi, Prima Sport și Orange aproape un milion de telespectatori.

Banii primiți din drepturile TV diferă de la o echipă la alta. În timp ce campioana României, CFR Cluj 2.640.000 euro, noile echipe promovate vor încasa de trei ori mai puțin, 970.000 euro. Din banii primiți de la televiziune, LPF  oprește în jur de 2,1 milioane de euro.

România e departe de sumele din Premier-League și Bundesliga

În comparație cu campionatele puternice de afară, campioana Angliei primește 209 milioane de euro, de 80 de ori mai mult decât CFR Cluj. În Bundesliga, Bayern primește 100 milioane de euro, potrivit GSP.