Francezii vor livra 16 locomotive noi în România. Rutele pe care vor circula

Francezii vor livra 16 locomotive noi în România. Rutele pe care vor circula Sursa foto: Arhiva EVZ

Grupul francez Alstom va semna astăzi contractul cu România pentru a livra locomotive. Acestea pot atinge viteza de 200 km/h și au capacitatea de a tracta 16 vagoane.

Cele 16 locomotive noi ar urma să fie livrate de Alestom Transporter. În acest sens, Autoritatea pentru Reformă Feroviară i-a desemnat pe francezi ca fiind câștigătorii licitației pentru această achiziție. Rutele pe care acestea vor fi introduse au fost deja stabilite.

Francezii ne vor livra 16 locomotive noi

Noile locomotive electrice cu 4 osii au la bază sisteme ERTMS, fiind capabile să circule cu o viteză maximă de 200 km/h. Totodata, acestea vor putea tracta până la 16 vagoane de călători, .

Oferta financiară acceptată de ambele părți ajunge la valoarea de 767.510.640 lei, fără TVA.

Ne puteți urmări și pe Google News

În această sumă este inclusă atâf livrarea celor 16 locomotive electrice, cât șu contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani.

Francezii vor livra 16 locomotive noi în România. Rutele pe care vor circula

Tren electric.Sursa foto: Instagram / Alstom

Contractul de mentenanță poate fi prelungit fără proceduri competitive

În contractul de achiziție este inclusă o clauză care permite  suplimentarea perioadei de mentenanță cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive. Aceasta procedură ar urma să fie făcută strict prin încheierea unui act adițional.

Prin Introducerea acestor locomotivelor electrice se urmărește creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători. De asemenea, sistemele incluse în aceste locomotive vor contribui la reducerea poluării.

Francezii vor livra 16 locomotive noi în România. Rutele pe care vor circula

Tren electric. Sursa foto: Instagram Alstom

Rutele pe care vor circula noile locomotive

Cele 16 locomotive vor circula pe rețeaua feroviară publică electrificată, incluzând traseele: 1. Dej-Brașov-București-Constanța; 2. Timișoara-Arad-Brașov-București-Constanța; 3. Timișoara-Cluj-Napoca-Iași; 4. Iași/Suceava-București-Constanța.

Semnarea contractului pentru această achiziție ar urma să aibă loc după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații.

Totodată, producătorul polonez PESA ar urma să livreze în țara noastră 62 de rame electrice regionale. Contractul pentru această achiziție se va semna la sfârșitul acestei  lunii. PESA a câștigat, în luna decembrie, licitația lansată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și pentru livrarea a peste 60 de trenuri.

Primul tren produs de francezii de la Alstom a fost livrat pe 4 decembrie. Conform reprezentanților ARF, noile trenuri electrice trebuie să parcurgă în teste și peste 10.000 km. Abia ulterior acestea pot intra în circulație în acord cu normele de siguranță.