Litoralul e gol şi plictisitor chiar şi la preţ redus

Litoralul e gol şi plictisitor chiar şi la preţ redus

Doar câteva sute de turişti îşi petrec vacanţele la mare în această perioadă, iar majoritatea hotelurilor sunt închise.

Litoralul românesc e aproape gol şi dezolant: multe hoteluri au rămas încă închise, în timp ce unităţile de cazare care sunt gata să-şi primească turiştii nu sunt ocupate nici măcar pe jumătate. Operatorii spun că, mai ales în timpul săptămânii, în staţiunile de la mare sunt numai câteva sute de turişti. Hoteluri deschise pe sărite În ciuda celor două programe speciale, cu preţuri mici, şi a intensei promovări ministeriale, românii nu s-au înghesuit să-şi petreacă vacanţele la mare. Hotelierii spun că se aşteaptă ca activitatea intensă să înceapă luna viitoare, după încheierea anului şcolar.

În Mamaia, în timpul săptămânii, gradul de ocupare al hotelurilor abia atinge 20% şi ajunge la 60% la sfârşitul săptămânii. Sudul este însă aproape nepopulat, cu excepţia zonelor în care se află baze de tratament. „Am deschis un singur hotel, Hora, care funcţionează la o treime din capacitate cu 200 de locuri ocupate de cei care sunt veniţi la tratament”, afirmă Linica Stan, preşedintele THR Marea Neagră, societate ce deţine 10.000 de locuri de cazare pe litoral. Ieftin, dar neatractiv

Hotelierii spun că au făcut tot ce puteau pentru a atrage turişti, dar fără organizarea unor evenimente sau alte atracţii succesul litoralului depinde de vreme.   Unul dintre programele speciale e „O săptămână la mare” - pentru şase nopţi de cazare, turistul plăteşte între 159 lei şi 399 de lei. „Din cele 3.000 de locuri disponibile pe serie, s-au vândut 20%. Cele mai multe rezervări s-au făcut pentru primele săptămâni din iunie, respectiv 80%”, spune Dragoş Răducan, de la Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc. ŞOC ŞI GROAZĂ

Toaletele româneşti, spaima turiştilor străini Turiştii străini care vizitează România reclamă absenţa toaletelor din zonele turistice sau starea jalnică a acestora, au constatat reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Ei vor începe o campanie pentru a identifica zonele deficitare la acest capitol, potrivit Corinei Martin, preşedintele ANAT.

„Vom face un top 100 al toaletelor, mai exact al zonelor din care lipsesc acestea, după care vom discuta cu autorităţile locale din acele regiuni şi cu Ministerul Turismului pentru a rezolva această problemă”, spune Martin pentru Mediafax.

Ea susţine că toalete închise sau nefuncţionale sunt şi în multe muzee. Vicepreşedintele ANAT, Ciprian Popescu, e de părere că cetăţile medievale stau cel mai prost la acest capitol. „După ce că-l ducem pe turist pe nişte drumuri care nu fac decât să-i mărească aciditatea din stomac şi să-i crească nivelul crampelor, când ajunge acolo descoperă în loc de toaletă un lan de floarea soarelui”, a spus Popescu.

Ne puteți urmări și pe Google News