Humanitas lanseaza astazi colectia Cocktail, cu patru titluri pentru tineri .
Editura Humanitas aduce patru titluri in noua colectie Cocktail, lansata astazi la Clubul Lucky 13 din Bucuresti, cu invitati ca Andreea Raicu, Mihaela Spineanu si actorul Silviu Biris.
Primele titluri, publicate intr-un tiraj de 3.000 de exemplare, sunt „Ghid pentru vanatoare si pescuit pentru fete”, de Melissa Bank, „Cine stie castiga”, de David Nicholls, „Douazeci si ceva”, de Iain Hollingshead, si „Casatorie din interes”, de Chris Manby.
Dupa moda care a aprins cititorii din Occident, editura arunca pe piata autohtona carti pentru tinerii consumatori de cultura urbana. Cartile din colectia Cocktail vorbesc despre iubire, cariera, mondenitati si succes.
„Sunt carti comerciale”
Denisa Comanescu, editor coordonator al Humanitas Fiction si initiatoarea acestei noi colectii, a gandit-o pentru tinerii cititori de ambele genuri, sub genericul de „chick&lad lit”. Prin aceasta a vrut sa diferentieze Cocktail de CHIC, colectia in care Editura Polirom publica astfel de carti de anul trecut. Totodata, Comanescu precizeaza ca Humanitas pune accentul pe valoarea literara a cartilor.
Editorii de la Humanitas mizeaza pe atuurile care au vandut aceste titluri si in Occident. „Sunt comerciale, scrise la persoana intai, cu un ton cald si plin de umor”, spune Comanescu. „Cu experientele eroinelor si eroilor din aceste carti se pot identifica orice tanar si orice tanara care traiesc intr-un mare oras.”
Humanitas intra in moda In opinia scriitorului Radu Paraschivescu, aceste carti au mare priza pentru ca „isi propun sa binedispuna, sa intretina o musculatura faciala cat mai destinsa”. El le compara cu „un sprit de vara” pentru ca „au aroma imbietoare, fara sa te lase lat, se consuma repede, nu provoaca efecte secundare din sfera talcurilor adanci sau a moralei severe, au poanta, sprinteneala si ritm”.
Astfel, dupa ce s-a impus de la inceputul anilor ‘90 pe piata autohtona cu autori ca Mircea Eliade, Nicolae Steinhardt, Emil Cioran, Heidegger, Humanitas vireaza catre cartile cele mai in voga. In colectia Cocktail vor aparea inca trei titluri in vara aceasta: „Alergand pe tocuri”, de Anna Maxted, „Confuza si contagioasa”, de Caprice Crane, si „Licitatie oarba”, de Debra Ginsberg.
ECRANIZARI Au ajuns la Hollywood Cartile de „chick&lad lit” fac topuri si au ajuns la Hollywood. „Ghid de vanatoare si pescuit pentru fete”, a Melissei Bank, a stat 15 saptamani in topul celor 10 carti cel mai bine vandute din SUA, in 1999. A fost ecranizata anul acesta, cu titlul „Suburban Girl”, cu Sarah Michelle Gellar si Alec Baldwin. Si „Cine stie castiga”, a lui David Nicholls, a fost ecranizata cu titlul „Starter for Ten” (2006), la casa de productie a lui Tom Hanks.