Fiat ataca segmentul sedanurilor de familie cu o masina aratoasa, incapatoare si cu un pret de plecare competitiv.
Intrucat noul Fiat Linea este fabricat la Bursa, a fost aproape normal si evident comod sa fie lansat oficial in Turcia. In plus, intamplator sau nu, drumurile „grele” alese de organizatori in vecinatatea orasului Istanbul ne-au oferit, saptamana trecuta, informatii despre ce si-a dorit constructorul italian de la aceasta masina.
Linea e incapatoare, confortabila si, ca bonus, arata bine. Suspensiile sunt setate pentru a filtra orice imperfectiune a asfaltului. Din acest motiv, in viraje, pe zonele valurite, la demaraje ori franari puternice miscarile caroseriei se simt mai pronuntat.
Patru persoane pot calatori lejer, a cincea se va simti in largul ei doar pe distante mai mici. Portbagajul e suficient de mare pentru a primi toate bagajele. La o privire mai atenta, se poate observa ca Fiat a fost preocupat sa tina costurile in frau, dar atmosfera generala de la bord e placuta.
Trei motoare, un diesel
Gama de motorizari Fiat Linea este formata din doua unitati pe benzina si una pe motorina. Cel mai mic propulsor este bine-cunoscutul turbo diesel de 1.3 litri. Ca putere, cei 90 de cai-putere ai sai il situeaza deasupra motorului de 1.4 pe benzina cu doua supape pe cilindru care dezvolta 77 de cai-putere.
Noul 1.4 T-Jet (turbo pe benzina) se prezinta ca vedeta grupului. Cu 120 CP la 5.000 rpm si cuplu maxim de 195 Nm la 1.750 rpm, e elastic, suficient de economic si util in trafic, cel mai potrivit pentru drumurile lungi.
Concurenta puternica
Indiscutabil, principalul concurent al noul Fiat Linea este Renault Megane Sedan. Urmeaza Skoda Octavia, inclusiv vechea generatie Octavia Tour. Masina italiana va atrage si atentia celor care s-au gandit la Ford Focus Sedan sau Opel Astra Sedan sau chiar la Toyota Corolla si Volkswagen Jetta.
Cel mai ieftin Fiat Linea, 1.4 Active, va costa 12.555 de euro cu TVA. Aceasta versiune dispune de doua airbaguri, radio-CD, geamuri electrice fata, inchidere centralizata, volan reglabil pe doua directii, computer de bord. Dintre dotarile esentiale lipsesc doar aerul conditionat si ABS-ul.
Primul este disponibil optional, insa cel de al doilea echipeaza numai versiunile superioare. Noul model va putea fi cumparat in Romania in a doua jumatate a acestui an.