Leul slab și taxa de poluare frânează piața auto

Leul slab și taxa de poluare frânează piața auto

Principalele probleme ale pieței auto românești sunt scăderea vânzărilor, deprecierea leului și forma taxei auto, se arată într-un raport întocmit de firma de cercetare Business Monitor International (BMI).

Alte slăbiciuni ale țării noastre care ar putea afecta piața auto sunt nivelul ridicat de risc la nivel economic și lipsa competiției pe piața de producție, avertizează BMI. Competiția este scăzută deoarece Dacia nu are rival pe piața internă, chiar dacă și Ford va începe producția la uzina din Craiova. Circa 90% din mașinile care urmează să fie fabricate în Bănie vor merge la export.

Pentru ultimul trimestru din 2008, România a obținut 51,9 puncte din 100 posibile, în sistemul de rating al BMI pentru industria auto, în scădere cu 1,5 puncte față de trimestrul precedent. Astfel, țara noastră se plasează în spatele unor state precum Estonia sau Ucraina. Optimism pe termen lung

Pe termen lung, analiștii BMI sunt optimiști și consideră că industria auto românească va înregistra o creștere puternică, începând chiar cu a doua jumătate a acestui an. „Piața auto din România trece printr-o perioadă de încetinire, însă credem că își va reveni în a doua parte a acestui an”, arată raportul BMI. Una dintre bazele acestei aprecieri este achiziția Automobile Craiova de către Ford și începerea producției, ce se va ridica la 300.000 de unități în 2012. Mai mult, angajații care vor reuși să-și păstreze locul de muncă vor pune presiune pe angajatori să le mărească salariile și își vor permite o mașină nouă.   Pe termen lung, estimările sunt optimiste. BMI spune că, în 2012, vânzările de mașini vor ajunge să fie cu 62% mai mari decât cele consemnate în 2007. Cheia o va reprezenta creșterea puternică, de 140%, înregistrată de segmentul vehiculelor comerciale grele, și cea de 150% consemnată pe sectorul autobuzelor și autocarelor.

Alte avantaje pentru România este că țara este membră UE și are o populație destul de numeroasă. Potrivit BMI, în 2009, vânzările Dacia vor crește pe piața vestică, unde dificultățile financiare vor determina oamenii să se orienteze spre automobile ieftine.

Ne puteți urmări și pe Google News