Printr-o Ordonanţă de Urgenţă adoptată, azi, de către Executiv şi care vine ca răspuns la propunerea iniţiată de Ministerul Culturii şi Cultelor, s-a decis modificarea Legii Audiovizualului, se precizează într-un comunicat al Guvernului.
Actul normativ creează cadrul general pentru introducerea serviciilor digitale de radiodifuziune şi televiziune. De asemenea, aduce reglementări privind relaxarea regimului publicităţii, prin admiterea unor noi procedee – plasarea de produse, publicitatea pe ecran partajat, publicitatea virtuală. Aceste procedee vor oferi posturilor de televiziune surse suplimentare de venituri, cu potenţial benefic achiziţiei de programe de calitate.
Ordonanţa de Urgenţă adoptată astăzi de Guvern prevede elaborarea Strategiei de tranziţie de la emisia analogică la cea digitală şi a strategiei de acoperire cu programe a teritoriului, în conformitate cu prevederile normativelor europene şi cu competenţele specifice.
De asemenea, actul normativ prevede o continuitate a ofertelor către public prin asigurarea emisiei digitale pentru toţi radiodifuzorii care deţin în prezent licenţe audiovizuale analogice.
Ordonanţa reglementează dreptul radiodifuzorilor de a-şi alege operatorul tehnic prin intermediul căruia să-şi transmită programele audiovizuale către public şi statuează selecţionarea radiodifuzorilor pe baza unor criterii transparente şi explicit prevăzute de lege. Aceste criterii se bazează pe conţinutul programelor audiovizuale oferite, acestea constituind factorul determinant în convingerea publicului să achiziţioneze noile receptoare.
Noile reglementări privind Legea Audiovizualului reprezintă implementarea în legislaţia internă a noii Directive a Parlamentului European şi a Consiliului nr. 2007/65/CE de modificare a Directivei televiziunii fără frontiere, adoptată la 11 decembrie 2007 şi devenită astfel Directiva serviciilor mass-media audiovizuale (DSMA). România se află astfel între primele ţări membre ale UE care finalizează procesul de transpunere a Directivei în legislaţia internă.