Lecţiile se învaţă mai uşor pe computer şi la grădiniţă
- Adam Popescu
- 26 iunie 2008, 03:00
Elevii spun, în proporţie de 95%, că ar dori să folosească mai mult computerul şi internetul pentru lecţii, la diferite discipline.
Ei consideră că cei care nu au acces la un calculator vor fi dezavantajaţi mai târziu, după cum arată rezultatele cercetării de evaluare asupra implementării Programului SEI (Sistem Educaţional Informatizat).
Astfel, cel mai important efect al utilizării calculatorului la lecţii, pentru cei mici, este faptul că învaţă mai uşor, că înţeleg mult mai simplu ceea ce trebuie să studieze şi, nu în ultimul rând, că este un lucru mult mai atrăgător să lucreze cu computerul decât pe caiete. Doar 0,9% dintre copiii care învaţă în şcoli utilate cu laboratoare - în cadrul Programului SEI - nu utilizează calculatorul. Studiul, realizat de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, cu Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie (TEHNE) şi cu Asociaţia pentru Ştiinţele Educaţiei (ASTED), mai relevă faptul că 63% dintre copii utilizează calculatorul la şcoală, iar 83% dintre aceştia acasă.
Cercetarea a cuprins un număr de 5.736 de subiecţi, dintre care elevi (3.953), cadre didactice (1.588) şi directori de şcoală (195) şi a fost desfăşurat în perioada august 2007-mai 2008.
DONAŢIE
Program pentru preşcolari
Peste 150 de grădiniţe, dintre care 60 din Bucureşti, vor beneficia, în acest an, de programul educaţional KidSmart de la IBM, destinat preşcolarilor. Astfel, copiii se vor putea juca şi vor putea învăţa aritmetică, arte, dar şi limba engleză, cu ajutorul unui soft educaţional, instalat pe un computer Lenovo. De asemenea, odată cu calculatorul, grădiniţele primesc şi mobilier special conceput pentru copii. Mihai Tudor, directorul IBM România, a precizat că selecţia grădiniţelor care au primit softul - ce este numai în engleză - s-a făcut în funcţie de mai multe criterii. Instituţiile trebuiau să aibă un sediu eligibil, să servească şi comunităţile dezavantajate şi să aibă capacitatea de a susţine programul, adică să aibă resurse materiale potrivite, buget pentru dezvoltare şi personal familiarizat cu utilizarea computerului.