Viaţa poate fi cum nu se poate mai frumoasă într-un cabriolet Alfa Romeo Spider.
Semnele sunt aici. Chiar dacă nu întotdeauna foarte clare. Vara se apropie tiptil şi, odată cu ea, sezonul cabrioletelor. Cabrioletele sunt acele maşini frumoase, care au un acoperiş retractabil din material textil şi musai două locuri. Acele maşini care te fac să te simţi bine şi cărora, pentru a te simţi bine, trebuie să le ierţi unele păcate.
Aşa stau lucrurile şi cu modelul testat de noi în perioada Sărbătorilor Pascale - Alfa Romeo Spider. O maşină care îl are pe „vino- ncoace“. Un cabriolet nefiresc de şarmant, incredibil de rapid şi dezarmant de scump. Versiunea de care am dispus se distingea printr-o configuraţie specială: motor V6 pe benzină şi tracţiune integrală - o cochetărie inutilă, la prima vedere. Numai că distribuirea cuplului către toate cele patru roţi îşi poate dovedi utilitatea, având în vedere datele tehnice impresionante ale propulsorului (260 CP şi 322 Nm - maximele pentru putere şi cuplu).
Desigur, uzina de sub capotă şi tehnolgia 4x4 aruncă, practic, în aer preţul Spiderului. Ca şi consumul de carburant. Prin oraş, cu greu poţi coborî sub 20 l/100 km, o medie peste care pot trece doar cei cu adevărat pasionaţi. Şi fără niciun fel de constrângeri materiale. Apropo de preţ, cu 46.000 de euro (preţ cu TVA), cât dai pe Alfa, poţi achiziţ iona un Volkswagen Touareg bine echipat (versiunea de bază costă ceva mai mult de 38.000) sau trei Skoda Octavia (minimum 13.495 euro) - modelul care s-a vândut cel mai bine la noi de la începutul anului.
Comparaţia e mai mult decât forţată. Fiindcă e puţin probabil ca o persoană care îşi doreşte o maşină destoinică sau un SUV uriaş să se gândească serios la un cabrio.
Exerciţiul de admiraţie e cu totul altceva. Atât proprietarii de compacte în trei volume, cât şi posesorii de mastodonţi 4x4 nu s-au sfiit să privească pofticios. Şi să viseze, preţ de câteva clipe. Da, viaţa poate fi frumoasă. Dacă ai destui bani. Şi te pricepi să-i cheltui.