Tentatii pentru generatia "peste 40", la Salonul Jucariilor de la Nürnberg.
Orice om pastreaza mereu in el ceva din sufletul sau de copil. Pe aceasta idee mizeaza in acest an organizatorii Targului international de jucarii deschis joi la Nürnberg, care au rezervat o sectiune pentru publicul peste 40 de ani.
Initiativa s-a bucurat de succes inca din primele doua zile ale targului. Mii de barbati si femei in toata firea s-au inghesuit la rafturile cu jocuri si jucarii dedicate lor. Oferta este foarte variata.
Pentru femei, cele peste 2.700 de firme participante propun seturi de bricolaj pentru crearea de obiecte decorative sau pentru confectionarea de bijuterii. Seturile sunt, in majoritate, pe baza de hartie, carton, bucati de panza colorata, perle sau margele, cuvantul de ordine fiind simplitate.
"Femeilor trebuie sa le faca placere sa lucreze cu aceste produse", a explicat Michael Wolf, director al companiei Crea Donna. Barbatii nu-si mai puteau lua ochii de la trenuletele electrice si masinile la care visau in copilarie. Nu lipsesc nici produsele de ultima ora, cum ar fi roboteii sau jucariile cu player mp3 incorporat.
Diferenta fata de anii copilariei este foarte mare. Daca atunci cand erau copii puteau doar sa viseze la trenulete sau alte minuni, adultii de azi pot sa le cumpere fara sa se mai roage de parinti. Generatia de peste 40 de ani dispune de o "putere de cumparare de 967 de miliarde de euro pe an, de doua ori mai ridicata decat cea a persoanelor sub aceasta varsta", spune Ernst Kick, director general al Salonului de la Nürnberg.
Imi place, imi iau Un studiu realizat in Germania la comanda firmei Crea Donna a scos la iveala faptul ca 58a dintre adultii peste 40 de ani se joaca de cateva ori pe luna. Evident, nu este vorba neaparat de papusi si masinute, ci, mai ales, de jocuri de societate sau de inteligenta.
Compania Ravensburger a prezentat un joc de carti intitulat "Iti mai amintesti?", care isi propune sa testeze memoria jucatorilor. Acestia trebuie sa ordoneze cronologic evenimente sau filme din diverse perioade, jocul fiind disponibil in trei versiuni - anii 1950, 1960 sau 1970. Aceeasi firma a prezentat cel mai mic puzzle din lume, ale carui piese incap pe varful unui deget.