Jean Paul Gaultier, de la opulenţa vestimentară, la simplismul designului de interior

Jean Paul Gaultier, de la opulenţa vestimentară, la simplismul designului de interior

După ce a părăsit Hermes, Jean Paul Gaultier nu a rămas într-un con de umbră, ci şi-a pus amprenta stilului personal asupra vestitului său apartament de la Palais de Chaillot.

Demersul artistic, realizat la iniţiativa revistei ELLE, a subliniat, o dată în plus, faptul că designerul este o sursă nesecată de inventivitate. Geniul să creator, pus în valoare de simplitate, nu a fost primit tocmai favorabil de majoritatea criticii, care se aştepta la opulenţa ultimelor defilări. De data aceasta, însă, designerul s-a jucat cu dungile, întregul apartament, inclusiv mobilierul, fiind o combinaţie ameţitoare de alb şi dungi albastre, o megaproiecţie a bluzei care l-a făcut celebru. Desigur, e bine de ştiut că designerii nu trebuie să aibă întotdeauna dreptate şi că, până şi cei mai celebri dintre ei mai pot da greş uneori. Deşi pentru unii interpretarea dungilor s-ar putea limita doar la ideea de distanţă, de spaţii ample, pentru alţii acestea ar putea avea multiple valenţe, una dintre ele fiind aceea a simbolizării sistemului penitenciar din unele ţări în care nu s-a renunţat încă la uniforma vărgată. Însă, dacă privim apartamentul ca pe o "închisoare a ideilor convenţionale", el devine acceptabil.

Ne puteți urmări și pe Google News