Utilizatorii de internet din România sunt interesaţi în mare măsură de informaţii despre muzică şi de ştiri, potrivit primului val de date de audienţă SATI, corespunzător perioadei octombrie 2007 – februarie 2008.
Aproape două treimi (61%) dintre internauţii români sunt interesaţi de informaţiile din domeniul muzical şi aproximativ 58% dintre aceştia, de ştiri. Utilizatorii de interent accesează site-uri din domeniile educaţie / dezvoltare socială (44,8%), cultură, filme, cinema (42,7%) şi medicină / sănătate (39,4%.)
În timp ce bărbaţii caută pe internet, în general, subiecte din domeniile sport, auto, computere / IT şi fotografie / video, femeile sunt interesate de educaţie / dezvoltare personală, medicină / sănătate, frumuseţe / cosmetice şi modă / vestimentaţie.
Acces la internet pentru verificarea mail-ului
Aproape trei sferturi ( 72%) dintre internauţi accesează internetul pentru verificarea adresei de e-mail, precum şi pentru a intra pe diverse motoare de căutare (65/5), pentru a trimite mesaje de genul „instant messaging” (61%) sau pentru citirea presei online (48%).
Doar 6% utilizează internetul pentru operaţiuni bancare sau pentru a cumpăra diverse produse sau servicii. Persoanele cu educaţie superioară şi venituri peste medie caută site-uri de vacanţe şi călătorii, politică, bani şi investiţii sau informaţii de pe piaţa imobiliară.
Totodată, aceştia au afinitate mai mare pentru newslettere, informaţii imobiliare şi operaţiuni bancare online.
(14:57)