Infiniti a ajuns în Europa abia anul trecut, dar deja îi atacă pe "greii" segmentului premium din toate poziţiile. După ce s-a lansat viguros în clasele medie şi SUV/ crossover (cu trei modele), în toamna aceasta, marca de lux deţinută de Nissan ia în vizor clasa mare, cu noua gamă M.

Modelul Infiniti M a fost prezentat, în premieră mondială, anul trecut, prin intermediul unei holograme 3D, în cadrul evenimentului "Pebble Beach Concours d’Elegance" organizat în California.

În primăvară, maşina le-a fost arătată europenilor, la Salonul Auto de la Geneva. Începând din această lună, berlina japoneză care a preluat unele elemente stilistice de la conceptul Infiniti Essence a ajuns în showroomurile mărcii de pe continent, aşadar şi din România.

Singura opţiune viabilă: fără opţionale

Pe piaţa auto premium, notorietatea mărcii contează cel puţin la fel de mult ca puterea motorului sau rafinamentul interiorului. Ca nou-venit, nu este uşor să-ţi croieşti un drum atunci când numele concurenţilor tăi sunt sinonime cu noţiunea de lux.

Ce opţiuni are Infiniti pentru a intra în graţiile clienţilor obişnuiţi să-şi aleagă maşinile la reprezentanţele Audi, BMW, Mercedes-Benz, Jaguar sau Lexus? La drept vorbind, nu foarte multe.

Varianta aleasă de producătorul nipon – încă de la penetrarea pieţei europene – este, pe cât de simplă, pe atât de îndrăzneaţă: toate modelele mărcii – aşadar şi M-ul – trebuie să ofere, din capul locului, tot ce are mai bun Infiniti. Cu alte cuvinte, dotările mai speciale pe care germanii, spre exemplu, îşi permit să le treacă doar pe costisitoarele lor listele de opţionale, sunt oferite standard de Infiniti. În plus, anumite echipamentele disponibile pe noul M nu sunt întotdeauna prezente în gamele rivale.

Nici când vine vorba de motorizări, situaţia nu se complică prea tare. M-ul dispune de două unităţi V6, una pe benzină (de 3.7 litri), alta pe motorină (de 3.0 litri). Infinti nu se încurcă cu agregate timide, de patru cilindri, dar nici cu monstruozităţi V8 sau V12. Transmisia automată, una şi bună, trimite cuplul motor către puntea spate.

Şi pentru că am testat deja ambele versiuni Infiniti M, zilele trecute, cu ocazia lansării europene organizate la Roma, vom sublinia că am rămas impresionaţi mai cu seamă de motorizarea turbodiesel – rafinată şi viguroasă în egală măsură.

CASETA TEHNICĂ

Infiniti M

MODELE CONCURENTE

Noul M de la Infiniti are cinci adversari cu adevărat spectaculoşi

Trei modele premium germane (Audi A6, BMW Seria 5 şi Mercedes- Benz Clasa E), unul britanic (Jaguar XF) şi altul cu rădăcini japoneze (Lexus GS). Aceştia sunt principalii concurenţi ai noului M de la Infiniti. Cu primii patru, "războiul" poate începe acum.
Pentru confruntarea cu Lexus, care propune o motorizare hibridă, M-ul aşteaptă primăvara anului viitor. Atunci va primi, la rândul său, un sistem de propulsie alternativ.

Preţurile minime ale maşinilor concurente (mai puţin cel solicitat de GS) sunt mai mici ca ale gamei M deoarece atât motorizările de bază, cât şi pachetele de echipamente oferite standard de acestea sunt mai mici (cu excepţia XF-ului), respectiv, mai sumare.

Lexus GS

  • Dimensiuni: 4,85/1,82/1,43 metri
  • Motorizare: hibrid – 450h (V6, benzină + electric)
  • Preţ minim de listă cu TVA: 59.800 euro


Jaguar XF

  • Dimensiuni: 4,96/1,87/1,46 metri
  • Motorizări: benzină (3.0, 5.0), motorină (3.0)
  • Preţ minim de listă cu TVA: 48.980 euro


BMW Seria 5

  • Dimensiuni: 4,89/1,86/1,46 metri
  • Motorizări: benzină (3.0, 4.4), motorină (2.0, 3.0)
  • Preţ minim de listă cu TVA: 43.524 euro


Audi A6

  • Dimensiuni: 4,92/1,85/1,45 metri
  • Motorizări: benzină (2.0, 2.8, 3.0, 4.2), motorină (2.0, 2.7, 3.0)
  • Preţ minim de listă cu TVA: 38.027 euro


Mercedes-Benz Clasa E

  • Dimensiuni: 4,86/1,85/1,47 metri
  • Motorizări: benzină (1.8, 3.5, 5.5, 6.2), motorină (2.1, 3.0)
  • Preţ minim de listă cu TVA: 41.044 euro