Înc? un „PETIC” de autostrad? în România. GALERIE FOTO cu ?oseaua care include cel mai lung pod din România, dup? `89: 720 DE METRI
- Ciprian Iancu
- 23 decembrie 2012, 13:05
S-au dat în folosin?? 15 km de autrostrad?, între Deva ?i Simeria. Restul, pân? la Or??tie, va fi finalizat în aprilie 2013. Por?iunea include nu mai pu?in de 10 poduri.
În acest sfâr?it de s?pt?mân? CNADNR a deschis circula?ia pe aproximativ o jum?tate din tronsonul de autostrad? Deva–Or??tie. Este vorba despre por?iunea de 15 kilometri cuprins? între Deva ?i Simeria. Conform contractului încheiat de Compania de drumuri cu Strabag, constructorul desemnat pentru efectuarea lucr?rilor, întregul tronson de autostrad? Deva-Or??tie va trebui finalizat în aprilie anul viitor. De?i, la mijlocul acestui an, lucr?rile erau mult mai avansate pe al doilea lot de lucr?ri, cel dintre Simeria ?i Or??tie, constructorii au pus mai mult accent pe por?iunea dintre Deva ?i Simeria pentru ca bucata de autostrad? s? diminueze traficul sufocant de pe por?iunile vechiului DN 7, care trece, practic, prin cele dou? ora?e, ambele neavând o ?osea de centur? în toat? regula.
Pe por?iunea dat? în folosin?? s-au construit 10 poduri ?i pasaje precum ?i cel mai lung pod ridicat dup? 1989 în România, lung de 720 de metri, situat peste Mure?, aproape de Simeria.
Accesul pe bucata de autostrad? se face printr-un giratoriu situat în Simeria Veche. Situa?ia este un pic mai complicat? la ie?irea din Deva spre Arad, unde a fost nevoie de dou? gira?ii provizorii pentru a se limita pericolul de accidente la ie?irea-intrarea pe autostrad?.
Lucr?rile la tronsonul Deva – Or??tie au început în prim?vara lui 2011, sunt finan?ate prin programul ISPA cu o sum? total? de 195 de milioane de euro, 109 milioane provenind din fonduri europene.