În plus, au început şi lucrările de montare a staţiei de asfalt. „Lucrările sunt în grafic, de la mijlocul lunii viitoare vom vedea utilajele de turnat asfalt pe drum. În prezent se lucrează la poduri cu 15 utilaje. Până la finele anului vom avea tronsonul de şosea de centură executat“, susţine optimist directorul DRDP Timişoara, Ioan Maliţa. Primul tronson, gata în decembrie Mai exact, este vorba de prima parte a şoselei de centură a oraşului, tronsonul Calea Aradului – Calea Lugojului, care are o lungime de 12,6 kilometri.

Tronsonul respectiv va prelua traficul de pe Culoarul IV Pan-european, dinspre Nădlac, judeţul Arad, către Bucureşti şi Sofia. În plus, va prelua şi traficul greu, care de ani buni se desfăşoară prin centrul oraşului. Tronsonul Calea Aradului – Calea Lugojului va avea cinci puncte de acces care vor fi amenajate la intersecţia denivelată cu pasaj pe DN 6, la Giarmata Vii, la intersecţia cu drumul către Aeroportul Internaţional „Traian Vuia“, la intersec- ţia cu DJ 691 spre Lipova şi la intersecţia cu DN 69, spre Arad.

Anul viitor vor fi construite alte două tronsoane ale şoselei de centură: Calea Aradului – Calea Şagului şi Calea Şagului – Calea Lugojului. Dacă graficul lucrărilor va fi respectat, centura Timişoarei va fi gata la sfârşitul anului 2011.

Pe 4 mai vor începe şi lucrările de reparaţii pe tronsonul Timi- şoara – Lugoj al drumului european 70. Cunoscut ca un adevărat coşmar al şoferilor, din cauza gropilor din carosabil, drumul va fi reparat şi lărgit pe fiecare sens cu benzi de acostament consolidat, late de 1,5 metri. Termenul de finalizare a lucrării este luna decembrie.