Modificări importante în Codul Rutier. Abaterile care vor fi sancționate drastic

Modificări importante în Codul Rutier. Abaterile care vor fi sancționate drasticSursa: arhiva EVZ

Proiectul legislativ de modificare a Codului Rutier a fost pus în dezbatere publică de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI) şi vizează sancțiuni drastice pentru șoferii care încalcă anumite reguli.

Comportamentul agresiv în trafic al șoferilor urmează să fie sancționat dur de către polițiștii rutieri, cu amenzi de până la 2.900 lei, conform unui proiect de OUG publicat în dezbatere la Ministerul Afacerilor Interne.

În proiectul de modificare a Codului Rutier, șoferii care, printre altele, dau flash-uri și claxonează insistent pentru ca cei aflați în fața sa să se dea la o parte, ar putea să fie sancționați  drastic.

Sancțiunile ar urma să fie între 1.350 și 2.900 lei

Cei care vor încălca interdicția vor risca să primească cele mai mari amenzi ce se pot aplica persoanelor fizice la încălcarea regulilor de circulație - cele din clasa a patra de sancțiuni (între nouă și 20 de puncte-amendă). În prezent, având în vedere că punctul-amendă este de 145 lei, sancțiunile s-ar ridica la sume cuprinse între 1.305 și 2.900 lei.

Faptele care s-ar încadra ca și conducere agresivă sunt următoarele:

-folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase pentru a obliga nejustificat șoferul din față să elibereze banda de circulație;

-deplasarea succesivă de pe o bandă pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, pentru depășirea unui șir de mașini care circulă în același sens;

-circulația la o distanță foarte mică față de alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia ori în lateral, pentru a intimida șoferul acestuia;

-pornirea mașinii de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților;

-conducerea intenționată a mașinii prin accelerarea repetată a motorului, pentru a stânjeni persoanele din preajma drumului public;

-mersul cu spatele cu mașina pentru intimidarea celor care circulă în spate; întoarcerea mașinii prin folosirea frânei de mână;

-realizarea intenționată a unui derapaj controlat al mașinii pentru a o întoarce sau a o roti;

-conducerea motocicletei (sau a mopedului) ridicată pe o singură roată, conform cu cele relatate de polițiștii au umor.

Conform inițiatorilor proiectului de OUG, sancționarea comportamentului agresiv în trafic este necesară pentru a spori siguranța circulației

„În prezent, legislația din domeniul circulației pe drumurile publice nu definește expres comportamentul neadecvat în trafic al unui conducător de vehicul, care poate influența siguranța circulației, poate pune în pericol viața sau integritatea corporală a persoanelor sau poate aduce prejudicii proprietății publice ori private. Comportamentul pe care trebuie să-l manifeste în trafic participanții derivă din regulile de circulație, precum și din obligațiile și interdicțiile stabilite în sarcina acestora.

Pe fondul adoptării unui comportament neadecvat în conducerea vehiculelor pe drumurile publice, au fost înregistrate numeroase evenimente rutiere cu consecințe deosebit de grave. Pentru combaterea acestui fenomen tot mai des întâlnit pe drumurile publice, este necesară definirea comportamentului agresiv, precum și introducerea sancțiunilor corelative adoptării acestui comportament”, explică inițiatorii.

Ne puteți urmări și pe Google News