Hotelurile din România, tarife comparabile sau chiar mai mici decât ţările vecine
- Ana Bâtc ă
- 23 decembrie 2011, 21:30
Hotelurile din România au reuşit să scadă tarifele cu circa 30%, în acest sezon faţă de cel de anul trecut, fiind un jucător competitiv în regiune, reiese dintr-un studiu al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, efectuat pe baza preţurilor din România şi Ungaria, Austria şi Bulgaria, se arată într-un comunicat de presă al federaţiei.
Studiul a vizat tarifele în unităţile de cazare din capitalele acestor ţări pe perioada Sărbătorilor de Iarnă, precum şi ofertele restaurantelor pentru Crăciun şi Revelion. Astfel, reiese că România are tarife comparabile sau chiar mai scăzute decât aceste ţări.
În primul rând, au fost comparate tarifele pentru o cameră dublă standard, în hotelurile de trei, patru şi cinci stele din capitalele ţărilor cu care ne aflăm în concurenţă directă, situate atât în centrul oraşelor, cât şi la periferie. Concluzia este că tarifele în unităţile de cazare din România sunt cu aproximativ 20% mai mari decât în Bulgaria, cu 5% mai mici decât în Ungaria şi cu 50% mai mici decât în Austria.
"Mai mult decât atât, datorită unei legislaţii foarte bune şi unor standarde ridicate în ceea ce priveşte clasificarea hotelurilor, România se poate lăuda cu o bună calitate a construcţiilor şi dotărilor şi cu respectarea numărului de stele pe care fiecare hotel îl deţine", menţionează Mohammad Murad, preşedintele FPTR.
Anul acesta, tarifele hotelurilor din România au scăzut cu 30% faţă de anul anterior, chiar şi în condiţiile majorării taxelor şi impozitelor şi scumpirii utilităţilor cu 50%.
Plătim cu 30% mai mult pentru forţa de muncă
Mai mult, dintr-o analiză privind taxele aferente salariilor, plătite către stat, România se situează între ţările fruntaşe în ceea ce priveşte costul cu forţa de muncă, acesta fiind considerabil mai mare, cu aproape 30%, faţă de Bulgaria, comparabil cu Ungaria şi mai mare cu 11% decât Austria.
De asemenea, România ocupă primul loc în topul ţărilor în ceea ce priveşte numărul contribuţiilor la stat, zece la număr, urmată de Ungaria şi Bulgaria, unde angajatorul trebuie să plătească un opt contribuţii.
"Din păcate, turismul românesc nu beneficiază de aceeaşi promovare externă ca şi ţările cu care s-a realizat comparaţia, iar acesta constituie un motiv în plus pentru a considera eforturile patronilor din turism ca fiind deosebit de mari. Este ca şi cum am trăi în două ţări diferite. Pe de o parte, patronii sunt obligaţi să ofere servicii la preţuri competitive, însă în plan secund, se confruntă cu o serie de cheltuieli exagerate", spune şeful FPTR.