Presedintele Renault-Nissan avanseaza ipoteza construirii modelului Sandero pe platforma din Romania.
Romania este inca o tara competitiva, in care este avantajos pentru Renault sa construiasca masini, acesta fiind de fapt si unul dintre principalele motive pentru care grupul francez se gandeste la posibilitatea de a construi noul model Sandero destinat pietei europene pe platforma de la Pitesti, a declarat Carlos Ghosn, presedintele Renault-Nissan, ieri, la Frankfurt.
„Nu ne gandim in niciun caz sa restructuram fabrica Dacia de la Pitesti. Singurul nostru interes este sa incercam sa marim cat de mult putem capacitatea de productie de acolo, pentru ca se lucreaza aproape de capacitatea maxima. Romania sa fie foarte atenta la costuri, pentru a continua sa fie competitiva”, a spus Ghosn, intr-o intalnire cu reprezentanti ai mass-media din principalele tari in care grupul are platforme de constructie de automobile.
Fabrica Dacia de la Mioveni este de altfel singura care poate produce in acest moment componentele Logan, asa cum este modelul Sandero, lansat oficial luni, la Frankfurt. Sandero a fost gandit pentru a continua succesul Loganului, este o combinatie intre Clio si Logan si va fi lansat in Europa in primavara anului viitor, sub marca Dacia.
Carlos Ghosn nu a precizat la ce pret ar urma sa fie comercializata masina si a spus doar ca va fi o masina „low-cost”. In grupul Renault, modelul Logan, de exemplu, este considerat o masina ieftina. Aceasta este comercializata la un pret de minimum 6.500 de euro.
In acelasi timp, oficialii Renault Nissan nu au precizat nici daca modelul care va fi lansat in America de Sud sub numele de Sandero va purta acelasi nume si pe piata europeana sau in Romania.
Turcii principalii competitori
La fabrica Dacia va incepe, din 2008, si constructia modelului Pick Up, care va continua succesul renumitului „papuc”. Acesta va fi exportat in Europa, cu precadere in tarile din Europa de Est. Pentru constructia acestui model va fi nevoie de noi investitii in largirea capacitatii de productie, a precizat presedintele grupului francez.
Intrebat de ce grupul Renault nu s-a interesat de fabrica Daewoo de la Craiova, Ghosn a precizat ca nu s-a dorit achizitionarea unei alte platforme pentru constructia unui automobil.
Planul Renault Nissan prevedea ca pana in 2009 sa fie lansate sase modele de Logan. Urmatoarea masina ar putea fi un SUV si ar putea fi produsa in Romania, se aude in piata. Gohn a refuzat ieri sa comenteze aceste zvonuri.
Potrivit lui Ghosn, piete „competitive si cu costuri reduse”, asa cum e Romania, sunt si Turcia, Slovenia, Maroc si Brazilia. In Turcia, grupul produce Megane Sedan, in Slovenia - Twingo, in Maroc se construieste Logan, iar in Brazilia se construieste Megane II, Scenic, Logan si va fi produs Sandero pentru America de Sud. Presedintele Renault afirma ca principalul competitor pentru Romania este Turcia.
Salonul Auto de la Frankurt, cea mai mare astfel de expozitie din lume, a fost deschis ieri pentru reprezentantii mass-media, iar incepand de astazi va fi deschis si pentru publicul larg. Dacia este prezenta la Frankfurt cu doua modele MCV si doua Logan berlina.