Cea mai importantă premieră Mercedes-Benz la Salonul auto de la Geneva este, fără îndoială, noua generație Clasa A. Gama compactă germană a fost reinventată pentru a-și putea măsura mai bine puternile cu BMW Seria 1, Audi A3 și, de acum încolo, noul Volvo V40.
După ce a fost întrecut și de Audi (cu supremația BMW pe segmentul premium părea că se împăcase), producătorul Mercedes-Benz a avut o tresărire de orgoliu.
Un soi de ”așa nu se mai poate!”, enunțat, ce-i drept cu alte cuvinte, de însuși președintele Daimler AG, Dieter Zetsche.
Hatchback-ul Clasa A, prezentat la Geneva în versiunea cu cinci uși, este unul dintre cele zece modele noi și 22 de facelift-uri consistente care vor fi lansate până în 2015 cu un singur scop. Acela de a repune steaua Mercedes-Benz ”acolo unde îi este locul”. Adică deasupra celor doi mari rivali germani.
Clasa A renunță la ținuta nepotrivită cu care a ieșit multă vreme în lume și îmbracă haine noi, în speranța că așa va reuși să devină în sfârșit una dintre vedetele segmentului compact premium, alături de Audi A3 și BMW Seria 1.
Sub capotă noul Mercedes-Benz Clasa A va avea fie un motor alimentat cu benzină (1.6 - 122/156 CP, 2.0 - 210 CP) - atașat versiunilor A180, A200 și A250, fie un turbodiesel (1.8 - 109/136 CP, 2.2 - 170 CP) - pentru A180 CDI, A200 CDI și A220 CDI.
Cu cine concurează: BWM Seria 1, Audi A3, Volvo V40, Alfa Romeo Giulietta Când vine în România: în luna septembrie
<iframe frameborder="0" src="http://www.youtube.com/embed/enRfOv-P1ss" height="315" width="633"></iframe> Citiți și:
- Volvo V40, primul model cu airbag pentru pietoni
- Chevrolet Cruze SW sau câte lucruri poți face cu un break
- Noul Mitsubishi Outlander, un SUV gardă la mediu