Ford se tocmeste pentru fiecare cent in plus

Ford se tocmeste pentru fiecare cent in plus

Chiar daca americanii dau pe Automobile Craiova 80 de milioane de euro, nimic peste suma promisa, la stat ajunge doar 70% din suma.

De doua zile, Comisia de privatizare Automobile Craiova negociaza incontinuu cu reprezentantii Ford. Oficialii AVAS au anuntat ca pana la sfarsitul saptamanii ar putea fi puse la punct toate detaliile.

Daca problema terenurilor pe care le are actuala fabrica de la Craiova va fi rezolvata prin separarea companiei in doua societati distincte, pachetul de 22% detinut de SIF Oltenia ingreuneaza negocierile pe ultima suta de metri.

Potrivit unor surse apropiate comisiei de privatizare, SIF Oltenia ar putea primi aproximativ 18 milioane de euro pe pachetul pe care il detine.

Suma il nemultumeste pe seful SIF Oltenia, Dinel Staicu, care a cerut deja AVAS compensarea actiunilor cu altele la firme din portofoliul statului, cu conditia ca acestea sa ajunga la 48 de milioane de euro, valoarea la care a fost estimata detinerea SIF Oltenia la Daewoo Craiova.     

Reprezentantii AVAS au confirmat oficial ca in prezent se negociaza pe doua fronturi, cu Ford si cu Dinel Staicu. SIF Oltenia detine la Automobile Craiova 4,179 milioane de actiuni, estimate la un pret mediu de 35 de lei pe actiune, iar micii actionari detin 5,45% din titluri, cu o valoare de piata de peste 16 milioane de euro.

Initial, statul a anuntat ca va vinde doar pachetul de 72,4% de actiuni pe care AVAS il detine, insa oficialii Ford si-au declarat interesul de a prelua intreaga companie, asa ca de cateva saptamani executivul s-a vazut nevoit sa negocieze si cu Dinel Staicu.

Automobile Craiova se separa

Privatizarea Automobile Craiova va aduce dupa ea si impartirea companiei in doua societati distincte, pentru a fi rezolvata problema terenurilor.

Oficialii AVAS au confirmat ca terenurile vor trece intr-o societate la care AVAS va fi proprietar proportional cu cota care ii revine ca actionar cu 72% la Automobile Craiova.

Pe parcursul negocierilor au existat si alte probleme care au adus intarzierea semnarii contractului: datoriile pe care le are in momentul de fata Daewoo Craiova sau refuzul Ford de a oferi piese de schimb pentru miile de autoturisme produse pana in prezent la fabrica de la Craiova.

Potrivit estimarilor initiale, contractul de privatizare trebuia semnat pana la 1 septembrie. Autoritatile incearca grabirea finalizarii privatizarii, prin adoptarea unei legi de privatizare prin ordonanta de urgenta.

Actul normativ ar trebui sa ajunga pe masa guvernului saptamana viitoare. Ford s-a angajat sa investeasca la Craiova 675 de milioane de euro si sa produca anual 300.000 de masini.

Ne puteți urmări și pe Google News