După retuşul de la mijlocul duratei de viaţă a actualei generaţii, compactul Ford a devenit mai arătos.
Peugeot şi-a schimbat anul acesta modelul compact. După 308, în câteva luni, urmează să apară noile VW Golf şi Renault Megane. Nici viitorul Opel Astra nu e prea departe. Era normal ca Ford să contrapună acestei avalanşe de apariţii un facelift important pentru Focus. Modelul retuşat a ajuns de curând şi la noi, sub formă de hatchback (cu trei şi cinci uşi), sedan şi break. Cea mai ieftină versiune e 1.4 Ambiente cu trei portiere - 12.726 de euro cu TVA -, iar cea mai scumpă, 2.0 TDCI Ghia/Titanium break (cutie automată) - 21.848 de euro cu TVA. Cu ocazia facelift-ului, Focus s-a aliniat noii direcţii stilistice Ford denumită kinetic design. Partea frontală şi panoul de bord au suferit cele mai dramatice transformări, compactul ovalului albastru amintind acum cu berlina medie Mondeo.
Dotările standard ale noului Focus cuprind patru airbaguri şi ABS, închidere centralizată, geamuri faţă şi oglinzi electrice, volan şi scaun şofer reglabile pe mai multe direcţii. Aerul condiţionat şi sistemul audio sunt disponibile doar de la al doilea nivel de echipare, Trend.