"Feteasca Regală", vinul cel mai bine punctat pe piaţa americană
- Georgeta Petrovici
- 1 aprilie 2011, 18:40
După medalia de aur obţinută luna trecută la Paris (la cel mai important concurs mondial de vinuri, Les Vinailes Internationales – unde a obţinut Marele Trofeu la categoria vinuri albe seci cu "Solo Quinta" 2010), vinul de Recaş a intrat, ieri, în rândul celor mai bune vinuri de pe piaţa americană, cu o "Feteasca Regală" din gama Sole.
Acest vin a obţinut 86 de puncte dintr-un clasament de 100, care stabileşte astfel că este "cel mai bine punctat vin din orice participare românească pe teritoriul american".
Informaţia a fost făcută publică ieri , imediat după ce principala publicaţie de vinuri din SUA, "Wine Spectator" (cea mai importantă revistă de specialitate care se adresează profesioniştilor viti-vinicoli, distribuitorilor şi consumatorilor de vin din America de Nord) a anunţat noile clasate.
Pentru prima dată în cei 10 ani de când oenologii publicaţiei americane testează vinurile de pe piaţa de peste Ocean, un vin românesc reuşeşte să treacă de pragul celor 85 de puncte care fac diferenţa între vinurile bune şi cele de maximă calitate. Anual, oenologii "Wine Specvtator" degustă şi punctează 15.000 de vinuri din întreaga lume, iar 2011 este primul an în care se recunoaşte înalta ţinută a unui vin din România.
"Este un rezultat absolut excepţional, chiar dacă, în general, se spune că feteasca Regală nu se pretează la baricare", ne-a spus managerul Cramelor Recaş, Gheorghe Iova.
Pentru acest vin, povestesc reprezentanţii Cramelor Recaş, în faza de vegetaţie producţia este redusă cu până la 60%, rămânând pe rod doar boabele perfect viguroase, care se coc apoi total. Rezultatul este un vin "sprinţar" care prin baricare primeşte corp, forţă. Are 13 volume de alcool, fiind suficient de puternic. Ceea ce îl caracterizează însă este rotunjimea, spun oenologii. Recaş vinde în Statele Unite peste 500.000 de sticle anual. Majoritatea au preţuri de peste 6,99 dolari.