In Franta, filmul "Va gasesc fermecator", in care joaca Medeea Marinescu, a avut un Cesar si 3,5 milioane de spectatori, iar in Romania - numai 2.500.
Dupa o experienta pe platourile din Occident, Medeea Marinescu s-a intors in tara cu o alta viziune despre ce viata ar trebui sa duca actorul. Comedia „Je vous trouve tres beau” („Va gasesc fermecator”), regizata de Isabelle Mergault si distinsa anul acesta cu un Cesar pentru debut, i-a adus Medeei, pe langa notorietate, si primul agent.
Medeea spune ca nu vrea sa se limiteze la ipostaza de imigranta estica si vrea sa mai prinda un rol tot atat de bun ca acela al Elenei, din productia franceza.
EVZ: De anul trecut ai un agent propriu. Cat de mult ti-a schimbat asta perspectiva? Medeea Marinescu: Odata cu filmul „Je vous trouve tres beau” am intrat si in Sindicatul Actorilor din Franta si in ADAMI, un sistem asemanator cu CREDIDAM-ul nostru, si mi-am angajat si o agenta, angajata la una dintre cele mai mari agentii de impresariat din Franta, Cineart.
Eu am facut o intelegere cu ea, sa ma reprezinte in Europa si in America, pentru un procent de 10a din contractul negociat.
Ai deja propuneri pentru filme? Da, am fost in stadii destul de avansate cu un film la care ar fi trebuit sa inceapa filmarile toamna trecuta, dar s-a amanat, din lipsa de bani. Am fost contactata de regizor, care mi-a si trimis scenariul, dar nu pot sa dau detalii deocamdata. Am discutat deja despre sume, despre conditii, cabina etc.
Deci un actor poate fi tratat cu totul altfel cand are un impresar? Eu am un sentiment al penibilului ingrozitor cand trebuie sa-mi negociez un contract, pentru ca nu e treaba mea si ca prima propozitie cu care incepe o discutie este „stiti, noi nu prea avem bani”.
Nici nu intra in discutie sa mai ceri si o rulota, sa poti sa te schimbi fara sa ai toata figuratia in jurul tau, sa ai un loc linistit unde sa repeti textul, adica o multime de amanunte care conteaza. In Franta, am avut rulota mea si machieuza personala, ca si Michel Blanc.
Actorii nostri nici nu presupun de ce ar putea beneficia...Nici eu nu mi-am imaginat, sincer. Eu, la filmul asta, mi-am cedat drepturile de difuzare in salile de cinema, deci nu am cota parte la incasarile din bilete, cand numai in Franta au fost 3,5 milioane de spectatori. Eu n-am stiut, insa agentul iti negociaza si chestia asta. Actorii americani incaseaza bani inclusiv din vanzarile de DVD-uri, insa eu mi-am cedat drepturile. Iar in prima luna s-au vandut peste un milion de DVD-uri.
A fost o pauza destul de lunga intre succesul Mirabelei si cel al Elenei. De ce?Eu am facut diverse roluri in tot acest timp, dar nu sunt cunoscute, pentru ca nu au fost mediatizate. Lumea n-a prea stiut. Am mai lucrat cu Andrei Blaier, am jucat in „Domnisoara Christina”, unde am avut un rol interesant, dar n-au avut acelasi impact la public.
Cum a fost primit succesul tau in Romania? Ma asteptam sa fie mai bine primit de public si mai putin bine de critica, pentru ca exista ideea preconceputa ca strainii asa ne vad, ca niste disperati care plecam din tara oriunde altundeva.
Insa filmul nu dezbatea problema sociala, iar critica a reactionat foarte bine. Poporul insa nu s-a prea inghesuit. Eu dau vina si pe o promotie destul de slaba a filmului, pentru ca publicul de mall nu citeste cronici sau interviuri de pe pagina de cultura.
Te-ai apucat de invatat franceza? Am o lene ancestrala. Ma descurc in franceza, vorbesc cu destule greseli si am un accent care poate fi un atuu la un moment dat. Pe de o parte - am discutat cu agenta mea -, s-ar putea sa fie o paleta mult mai restransa de roluri, iar pe de alta s-ar putea sa am mai multe sanse, pentru ca oricat as invata, accentul o sa mi-l pastrez.
Recunosc ca am refuzat deja niste roluri in Franta, dar unele mici, pe care le primise agenta. Ea m-a sfatuit sa nu ma arunc in orice rol, ca nu sunt potrivite pentru mine si ca e mai bine sa mai astept. Important, dupa un rol ca asta, e sa fac unul la fel de important, pentru ca s-ar putea sa ajung sa ma limitez la rolul de imigranta estica si atat.
Rol de succes
O fata naturala
Comedia „Va gasesc fermecator” i-a adus Medeei Marinescu, in varsta de 33 de ani, al doilea rol de succes dupa „Maria-Mirabela” (1980), regizata de Ion Popescu-Gopo. Desi nu vorbea franceza cand s-a prezentat la castingul organizat de regizoarea Isabelle Mergault, Medeea a fost aleasa pentru dezinvoltura ei, care se potrivea personajului, Elena.
„Je vous trouve tres beau” e complimentul pe care toate pretendentele la inima lui Ayme Pigrenet (Michel Blanc), fermier vaduv de 50 de ani, i-l rostesc sa-l cucereasca.
Comedia a obtinut un Premiu Cesar pentru debut si avut peste 3,5 milioane de spectatori numai in Franta, de la premiera. In Romania, filmul a avut premiera pe 15 decembrie anul trecut si a avut pana acum 2.490 de spectatori, incasandu-se 29.769 lei.