Reprezentantele sexului frumos încep să-şi revendice domeniul comunicării şi relaţiilor publice, fiind interesate în mare măsură să se specializeze pe acest sector. Bărbaţii dimpotrivă caută să urmeze cursuri de negociere şi vânzări.
Aşa arată statisticile realizate de BIG Media Relaţii Publice, potrivit cărora 90% dintre femeile care le-au trecut pragul vor să urmeze cursuri în domeniul comunicării, cu precădere în organizarea de evenimente. 88% dintre bărbaţi au optat pentru cursuri de negociere şi vânzări. Majoritatea, 74%, au studii superioare şi urmăresc în special să capete mai bune abilităţi de comunicare. Femeile interesate să aibă cât mai multe specializări au între 21 şi 35 de ani. În plus, cei care urmează aceste cursuri susţin că îşi doresc de fapt să obţină o diplomă acreditată, să-şi schimbe domeniul de muncă sau pur şi simplu pentru a cunoaşte mai multe.
„Aşteptările cursanţilor în ceea ce priveşte formarea profesională au fost diferite în 2010 şi 2011 faţă de anii precedenţi. Pe o piaţă a forţei de muncă în continuă restructurare, angajaţii doresc să se perfecţioneze în cât mai multe domenii, pentru a veni în întâmpinarea angajatorului cu soluţii eficiente. La rândul lor, proprietarii de afaceri mici şi mijlocii conştientizează tot mai mult nevoia de profesionalizare a angajaţilor în domenii cum ar fi relaţiile publice, vânzările sau organizarea de evenimente corporate”, a explicat Gabriel Ferugean, director de training în cadrul BiG Media Relaţii Publice.